وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

پنج عادت اشتباه در زیبایی

پنج عادت اشتباه در زیبایی
گاهی برخی از كارهایی كه انجام می‌دهیم و گمان می‌كنیم در زیباتر شدن ما موثرند می‌توانند در طولانی‌مدت زیبایی ما را گرفته یا آن را تحت‌الشعاع قرار دهند.

در اینجا به 5 عادت اشتباهی اشاره می‌كنیم كه می‌توانند برای زیبایی شما مضر باشند.

1. مالدین مچ‌ها به هم بعد از عطر زدن:
عطرها از مولكول‌های فراری درست شده‌اند كه در مواجهه با گرما، سرما و سایش تبخیر می‌شوند. بهترین شیوه عطر زدن این است كه شما عطر را 15 سانتی‌متری مچ به سمت داخل یا آرنج یا گردن اسپری كنید. بعد از آن نباید به هیچ‌عنوان به این نقاط دست زد. باید اجازه داد عطر اسپری شده در مجاورت هوا خشك شود. می‌توانید كمی مچ دستتان را در هوا تكان دهید یا آن را فوت كنید. بعد اجازه دهید عطر به آرامی با دمای بدن شما تبخیر شود.
 
2. جمع كردن چشم‌ها در نور آفتاب
جمع كردن چشم‌ها در زیر نور آفتاب می‌تواند سبب بروز چروك‌هایی اطراف چشم و پیشانی شود. حتی غیر از جنبه نازیبایی كه در چهره شما ایجاد می‌كند، اشعه ماورای بنفش خورشید می‌تواند سبب بروز فوتوكراتین یا سوختگی كره چشم شود كه از جمله نشانه‌های آن درد چشم، سوزش، قرمزی چشم، سردرد و التهاب پلك است. در ضمن ماندن طولانی‌مدت زیر نور آفتاب می‌تواند احتمال بروز آب‌مروارید و ضعف ماهیچه‌های چشم در سالمندی را هم افزایش دهد كه از جمله شایع‌ترین علل كوری در افراد بالای 50 سال است.
بهترین كار این است كه در طول سال چه زمستان و چه تابستان از عینك‌های آفتابی استاندارد استفاده كنید كه می‌توانند تا 99 درصد جلوی تابش اشعه‌های UVA و UVB به چشم را بگیرند.
 
3. سوهان كشیدن به ناخن در حركت رفت و برگشت :
حركت رفت و برگشت هنگام سوهان كشیدن سبب جدا شدن لایه‌های گوناگون ناخن شده و در نهایت ناخن‌ها را سست و شكننده می‌كند. در صورتی كه می‌خواهید سوهان بكشید و ناخن‌های بلندی دارید ابتدا آنها را به اندازه دلخواه كوتاه كنید بعد به یك جهت آنها را سوهان بزنید. از سوهان‌های فلزی هم تا جای ممكن استفاده نكنید.
 
4. برداشتن بیش از اندازه ابروها:
برداشتن بیش از اندازه ابروها و نازك كردن آنها صورت را پیرتر نشان می‌دهد. پر كردن ابرو با مداد و تتو نیز هیچ‌گاه نمی‌تواند مانند یك ابروی طبیعی پهن زیبا به نظر برسد. نكته دیگر اینكه برداشتن ابرو به اشكال غیرطبیعی می‌تواند از زیبایی صورت بكاهد. ابرو هر چه حالتی طبیعی‌تر داشته باشد زیباتر است. برای برداشتن ابروها حتما نزد یك متخصص ابروكار بروید تا برحسب شكل صورت شما زیباترین ابرویی را كه به چهره شما می‌آید درست كند.
 
5. نشستن برس و پدهای آرایشی :
پدها و برس‌های آرایشی از جمله وسایل شخصی هر فرد هستند اما با این حال در طول زمان پوست مرده، روغن و رنگ‌ها روی آن نشسته و اكسید می‌شود و حتی باكتری‌ها می‌توانند روی آنها تجمع پیدا كنند. استفاده از برس‌ و پدهای كثیف می‌تواند آرایش شما را نازیبا كرده و حتی سبب بروز ناراحتی‌های پوستی و به ویژه جوش روی صورت شما شود. بهترین كار شست‌وشوی مرتب وسایل آرایشی با آب ولرم و شامپو و خشك كردن آنها است. حتی می‌توانید از پاك‌كننده‌های آرایشی هم استفاده كنید.

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره