وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

جمشید مشایخی بازیگر پیشكسوت سینما 77 ساله شد

جمشید مشایخی بازیگر پیشكسوت سینما 77 ساله شد
این بازیگر كه دو فیلم «سیزده59» و «جرم» را آماده اكران دارد در گفتگو با خبرنگار سینمایی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، گفت: در «سیزده59» ساخته سامان سالور نقش یك پزشك را بازی كردم كه نقش محكم و خوبی است و در «جرم» مسعود كیمیایی هم نقش خاصی در دو سكانس دارم كه شنیدم كار دوبله شده است و علت آنرا نمی‌دانم.
وی درباره فعالیت این روزهایش اظهار داشت: در حال حاضر مشغول بازی در مجموعه «تبریز مه آلود» محمد رضا ورزی هستم كه در این مجموعه نقش میرزا عیسی قائم مقام را بازی می‌كنم كه وزیر عباس میرزا بوده است و طی یك ماه آینده درگیر این كار خواهم بود، البته دو روز است كه به خاطر شكستگی انگشت دستم سر صحنه خانه نشین شده‌ام.
جمشید مشایخی یكی از ماندگارترین چهره‌های عرصه بازیگری متولد 6 آذر 1313 در تهران است و از سال 1336 با نمایش «وظیفه پزشك» فعالیت بازیگریش را آغاز كرد و با فیلم كوتاه «جلد مار» در سال 42 مقابل دوربین رفت و دو سال بعد با فیلم «خشت و آینه» وارد سینما شد.
این هنرمند تا به امروز ایفاگر نقش‌های ماندگاری بوده است كه از جمله آنها می‌توان به فیلمهای «گاو»، «قیصر»، «شازده احتجاب»، «سوته‌دلان»، «خانه عنكبوت»، «كمال‌الملك»، «گل‌های داودی»، «آوار»، «پدر بزرگ»،
«طلسم»، «سرب»، «روز واقعه»، «خانه روی آب» و «یك بوس كوچولو» و مجموعه‌های «هزاردستان»،
«داستان های مولوی»، «سلطان صاحبقران»، «امام علی (ع)» و «پهلوانان نمی‌میرند» اشاره كرد.