وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

تاثیر پولدار شدن بر روی احساسات انسانها!

تاثیر پولدار شدن بر روی احساسات انسانها!
تحقیقات جدید نشان می‌دهد افراد ثروتمند کم‌تر از دیگران احساسات را درک می‌کنند.
در یک تحقیق دانشگاهی دانشمندان متوجه شدند افراد فقیر نسبت به درک احساسات دیگران قدرت بیش‌تری دارند و عواطف انسانی را عمیق‌تر حس می‌کنند. دانشمندان معتقدند یکی از مهم‌ترین دلایل این موضوع آن است که افراد فقیر بیش‌تر از ثروتمندان نیاز دارند تا به انسان‌های دیگر تکیه کنند و بیش‌تر خود را نیازمند کمک‌های آن‌ها می‌دانند.
این در حالی است که ثروتمندان برای حل مشکلات خود کم‌تر به کمک دیگران وابسته هستند و همیشه سعی می‌کنند بدون نیاز به آن‌ها مشکلات خود را حل کنند. به عبارت بهتر ثروت باعث می‌شود ثروتمندان در درک عواطف و احساسات انسانی توانایی کم‌تری داشته باشند.
برای مثال بسیاری از مردمی که پول کافی برای استفاده از خدماتی مانند مهدکودک‌ها ندارند مجبورند فرزند خود را به همسایه‌ها، اقوام یا آشنایان خود بسپارند تا از آن‌ها در برخی زمان‌ها مراقبت کنند. به این ترتیب ارتباط یک فرد با اطرافیانش بهتر می‌شود و همین نیازها باعث می‌شود یک نفر ارتباطات صمیمی‌تری با دیگران داشته باشند.
یکی از این تحقیقات در این باره روی داوطلبانی انجام شد که در یک دانشگاه کار می‌کردند. برخی از این افراد از دانشگاه فارغ‌التحصیل شده بودند و بعضی دیگر هنوز هم در حال ادامه تحصیل بودند. یکی از فاکتورهایی که می‌توانست سطح اجتماعی هر فرد را مشخص کند میزان تحصیلات بود. هر چه سطح تحصیلات یک فرد بالاتر باشد می‌توان گفت او از لحاظ دسترسی به منابع مالی و سطح اجتماعی در رده بالاتری قرار دارد.
برای مثال در آمریکا یکی از معیارهای تعیین سطح افراد ثروت است. هر چه قدر یک فرد ثروتمندتر باشد می‌توان گفت از کلاس بالاتری برخورد دار است. این در حالی است که در انگلستان برای تعیین سطح یک فرد فاکتورهای دیگری هم باید مورد توجه قرار گیرد.
در این تحقیقات از هر کدام از داوطلبان خواسته شد به یک سری تصاویر که از چهره انسان تهیه شده بود نگاه کنند و بیان کنند هر تصویر چه احساسی را منتقل می‌کند. در این مطالعات مشخص شد افرادی که از سطح تحصیلات بالاتری دارند بدتر از افرادی که تحصیلات پایین‌تر داشتند توانستند احساسات دیگران را به درستی تعیین کنند.
در یک تحقیق دیگر دانشجویان دانشگاهی که از لحاظ اجتماعی سطح بالاتری داشتند مشکل بیش‌تری در درک احساس افراد غریبه در حین یک مصاحبه شغلی داشتند. سطح اجتماعی هر فرد بر اساس وضعیت اجتماعی و اقتصادی خانواده آن فرد بود که خودش در فرم‌های تحصیلی وارد کرده بود.
تیم تحقیقاتی اعلام کرد این نتایج نشان می‌دهد که هر چه سطح اجتماعی مردم از لحاظ سواد و ثروت افزایش پیدا می‌کند کم‌تر از دیگران توانایی ارتباط برقرار کردن با انسان‌های دیگر را دارند. این در حالی است که انسان‌هایی که از سطح اجتماعی پایین‌تری برخوردار هستد بهتر از دیگران می‌توانند احساسات دیگران را درک کنند.
نتایج این تحقیقات در نشریه علوم اجتماعی توسط مایکل کراوس از دانشگاه سانفرانسیسکو به چاپ رسیده است.
دکتر کراوس در این باره گفت: این مطالعات نشان می‌دهد که برخی عوامل می‌تواند درک ما از احساسات دیگران را دچار تغییراتی کند.
تمام این موارد بستگی به محیطی دارد که انسان‌ها در آن زندگی می‌کنند. انسان‌های ثروتمند با مشکلاتی دست به گریبان هستند که شاید انسان‌های فقیر هیچ‌گاه با آن‌ها روبه رو نشوند. در عین حال فقرا باید با مواردی در زندگی خود کنار بیایند که اصلا در زندگی ثروتمندان موضوع مهمی به حساب نمی‌آید.
به این ترتیب شاید قرار دادن افراد ثروتمند در مشاغلی که نیاز به درک احساسات انسان‌هایی از طبقه پایین دارد چندان منطقی به نظر نرسد. به نظر می‌رسد این گفته که انسان‌های ثروتمند فقرا را درک نمی‌کنند کاملا درست باشد.

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره