وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

آیا زنان زیبا، بیشتر دختر به دنیا می‌آورند؟

آیا زنان زیبا، بیشتر دختر به دنیا می‌آورند؟
دیلی میل در گزارشی علمی با انتشار تصاویری از زوج های هنری مشهور دنیا نوشت: دختران مجرد همیشه نالان بوده‌اند كه مرد خوش تیپ كمتر یافته می‌شود. اما علم به تازگی ثابت كرده كه آنها دقیقا درست می‌گویند چرا كه احتمال دختردار شدن در زنان زیبا بسیار بیشتر از از همتایان نازیبای آنهاست.
بر اساس تحقیقی كه به تازگی انجام شده است به دلیل انتقال ژن‌های تعیین كننده وضع ظاهری این امر می‌تواند منجر به كمبود مردان خوش تیپ بر روی زمین بشود.

احتمال دختر دار شدن زوج‌های مشهور زیبا مانند تام كروز و كتی هولمز هم نسبت به زوجهای زشت تر بسیار بیشتر بوده است.شاید این موضوع دلیلی باشد بر اینكه بسیاری مدل‌ها، دخترانی را دارند كه پا جای پای مادرشان می‌گذارند.

دكتر ساتوشی كانازاوا از مدرسه اقتصاد لندن به تحلیل داده‌های تحقیق انجام شده از 17 هزار نوزاد زاده شده در بریتانیا در مارس 1958 پرداخته و سیر زندگی آنها را كنترل كرده است.

میزان جذابیت این كودكان در سن 7 سالگی توسط معلم هایشان اندازه‌گیری شده و زمانی كه به سن 45 سالگی رسیده‌اند نیز جنسیت كودك آنها مورد تحقیق قرار گرفته است.

احتمال داشتن پسر یا دختر در كودكانی كه در 7 سالگی میزان جذابیت ظاهری بیشتری را داشتند تقریبا یكسان بوده اما كودكانی كه جذابیت كمتری داشتند اغلب دارای پسر شده بودند.

 به عبارت دیگر احتمال دختر دار شدن در میان زنان زیبا در میان افرادی كه از نظر ظاهری جذابیت كمتری داشته‌اند بیشتر بوده است.

تحقیق قبلی انجام شده در مورد 2000 آمریكایی نشان داد زنها نسبت به نسلهای قبلی بسیار زیباتر شده‌اند چرا كه زنان زیبا فرزندان بیشتری را نسبت به سایرین تولید می‌كنند و نسبت بالایی از این فرزندان نیز دختر هستند.

دكتر كانازاوا معتقد است كه والدین علاقمند به تولید فرزندانی هستند كه صفات آنها را به ارث برده باشند و به گفته وی زیبایی برای یك زن بسیار با اهمیت تر از یك مرد است.

زوجهایی كه دارای قدرت و حس پرخاشگری بیشتری هستند بیشتر دارای پسر می‌شوند چرا كه این خصوصیات بیشتر شبیه مردان است.

با این حال این تئوری در مورد همه انسانها نیز صادق نیست. اندرو گلتمن از دانشمندان بخش آمار دانشگاه كلمبیای آمریكا به بررسی لیست 50 انسان زیبای مجله پیپل بین سالهای 1995 تا 2000 پرداخت و به این نتیجه رسیده كه زنان مشهور این لیست اغلب دارای پسر بوده‌اند تا دختر كه نتیجه‌ای در تضاد با نتایج دكتر كانازاوا است.

شاید نتیجه به دست آمده توسط وی بیشتر مورد حمایت ویكتوریا بكام همسر دیوید بكام باشد كه از شوهرش دارای 3 پسر است.