وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

گونه جدید و عجیب دوقلوهای بهم چسبیده

گونه جدید و عجیب دوقلوهای بهم چسبیده
دوقلوهای به هم چسبیده اغلب ادعا می کنند که افکار یکدیگر را می خوانند و مرتباً جمله ناتمام دیگری را تکمیل می کنند. اما یک جفت این دوقلوها که از سر به هم چسبیده اند توانایی جالب تری دارند و می توانند از طریق چشم یکدیگر، ببینند.

به گزارش تابناک به نقل از وایدر نیوز، تاتیانا و کریستا هوگان، دوقلوهای به هم چسبیده 4 ساله ای هستند که در بریتیش کلمبیای کانادا زندگی می کنند.

فلیسیا مادر آنها در گفتگویی با شبکه ای بی سی می گوید: آنها خیلی مرتبط با یکدیگر هستند و مشترکات زیادی دارند که دوقلوهای به چسبیده عادی دارا نیستند. آنها می توانند از طریق چشم دیگری، ببینند.

این دوقلوهای که دارای بدن های جدا هستند مغز مشترکی را دارند.

 
گونه جدید و عجیب دوقلوهای بهم چسبیده
دکتر دوگ کوجران پزشک این دو گفت: آنها در رگهای بدن آئورت و سیاهرگها هم دارای اشتراکاتی هستند. اما همچنین ارتباطاتی نیز میان تالاموس و تالامی دارا هستند که پلی از بافتهای عصبی را ایجاد کرده که وجه تمایز این دوقلوها از سایرین است.

این پزشک در برنامه مستندی با نام "دوقلوهایی با مغز مشترک" که از شبکه نشنال ژئوگرافی پخش شد می گوید: مغز آنها پیامهای عصبی دریافتی از چشمهای یکدیگر را ثبت می کند و زمانی که یکی از آنها چیزی را دیده و اداراکی از آن را می یابد دیگری هم آن را می بیند.

این دو خواهر همچنین فعالیت یکدیگر را احساس می کنند و احتمال اینکه شنیده های یکدیگر را بشنوند نیز بسیار زیاد است.

به رغم این اتصال غیرعادی اما هر دو دختر خوشحال و بازیگوش هستند اگرچه اغلب بر سر اینکه کدام مسیر را بروند اختلاف دارند و برخی اوقات منجر به ایجاد اختلافاتی می شود.

یکی از آنها به نام کریستا رشد بیشتری را نسبت به تاتیانا داشته اما این تاتیانای کوچکتر است که نقش حمایتی بیشتری را دارد چرا که قلب واقع در بدن اوست که برای هر دو می تپد.

کریستا نسبت به تاتیانا احساسات پرخاشگرانه بیشتری را دارد اما تاتیانا مظلوم تر است.
احتمال به دنیا آمدن دوقلوهای به هم چسبیده از ناحیه سر 1 در هر 5/2 میلیون زایمان است و معمولا دوقلوهای به هم چسبیده ای که زنده می مانند دارای مغز مشترک نیستند.

لوری و جرج شاپل با 49 سال سن پر سن ترین دوقلوهای به هم چسبیده از ناحیه سر هستند که شخصیتهای متفاوتی را دارا هستند. 30 درصد بافتهای مغزی نیز میان آنها مشترک است و یک بار هم برای مراسم افتتاحیه ای رسمی در نیویورک دعوت شده بودند.

صورت این دو نفر در جهات متضاد است و جرج به دلیل اختلالاتی نخاعی 4 اینچ از لوری کوتاهتر است. این دو خواهر هم 24 سال اول زندگیشان را به این دلیل که دادگاه معتقد بود والدینشان نمی توانند به خوبی از آنها نگهداری کنند در یک مرکز ویژه در ریدینگ گذرانده اند و با رسیدن به سن قانونی به آنها اجازه رفتن داده شد.

لوری موفق به تحصیل در دانشگاه شده و به عنوان پرستار زایشگاهی شروع به کار کرده اما به دلیل نگرانی بیمارستان از سلامت جرج زمانی که لوری سر کار بوده تعهدنامه ای از آنها گرفته شده که هرگونه مسئولیت به عهده خودشان باشد.

جرج زمانی قصد داشته پزشک شود اما هم اکنون خواننده شده و در سرتاسر آمریکا هم برنامه هایی را اجرا کرده است در سال 1997 هم جایزه ای را از آن خود کرده است.

تلاش برای جداسازی دوقلوهای به هم چسبیده تنها یک بار در سال 2003 برای جدا کردن لاله و لادن بیژنی دوقلوهای 29 ساله ایرانی انجام شده که هر دو دانشجوی رشته حقوق بودند و به رغم خطرهایش انجام عمل جداسازی را پذیرفتند که منجر به مرگ هر دو زیر عمل جراحی شد.

اگرچه عمل جداسازی نوزادان به هم چسبیده با موفقیت انجام شده و در نوامبر 2009 بریشنا و کریشنا دوقلوهای 2 ساله هندی در بیمارستانی در استرالیا از یکدیگر جدا شدند.

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره