وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

استقبال آمریکا از مذاکرات ایران با 1+5

استقبال آمریکا از مذاکرات ایران  با 1+5
هیلاری كلینتون گفت كه آمریكا از تصمیم ایران برای شركت در مذاكرات ژنو استقبال می‌كند. هیلاری كلینتون، وزیر امور خارجه آمریكا روز چهارشنبه در آستانه پایتخت قزاقستان گفت: این‌كه ایران موافقت كرده است هفته آینده( با كشورهای گروه 1+5) ملاقات كند باعث دلگرمی ماست.
به گزارش خبرگزاری رویتر، با این‌كه ایران اعلام كرده است كه بحث تهران با 1+5 به هیچ وجه درباره فعالیت‌های هسته‌ای‌اش نیست، كلینتون مدعی شد: این فرصتی برای ایران است تا به میز مذاكرات آمده و درباره مسایلی كه باعث نگرانی جامعه بین‌المللی شده است و برنامه هسته‌یی‌اش كه در راس آنها قرار دارد، گفت‌وگو كند.
علی باقری، معاون سیاست خارجی و امنیت بین‌المللی دبیرخانه شورای امنیت ملی كشورمان پیش از این گفته بود كه ایران آمادگی دارد در چارچوب مفاد نامه تیرماه دكتر سعید جلیلی، دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران با كشورهای 1+5 گفت‌وگو كند. وی تاكید كرد كه ایران "ظرفیت‌های بالفعل و بالقوه" زیادی در زمینه‌های مختلف دارد و آماده است تا این ظرفیت‌ها را برای تثبیت صلح و ثبات در دنیا و ارتقای رفاه ملت‌ها از طریق گفت‌وگو با طرف مقابل به كار گیرد.
كاترین اشتون، رییس سیاست خارجی اتحادیه اروپا قرار است در تاریخ 6 و 7 دسامبر ( 15 و 16 آذرماه) با جلیلی در ژنو دیدار و گفت و گو كند. اشتون نمایندگی گروه 1+5 (پنج عضو دایم شورای امنیت سازمان ملل متشكل از آمریكا، انگلیس، فرانسه، روسیه و چین به علاوه آلمان) را در این مذاكرات برعهده دارد.
كلینتون با بیان این‌كه تهران باید برای پیوستن به مذاكرات آماده شود نشان داد كه آمریكا قصد دارد مساله هسته‌یی ایران را به میز مذاكرات آورد. وزیر امور خارجه آمریكا با تكرار اتهامات غرب مبنی بر نظامی بودن برنامه هسته‌یی ایران گفت: جامعه بین‌المللی با صراحت اعلام كرده است كه ایران حق استفاده صلح آمیز از انرژی هسته‌یی را دارد، اما حق دستیابی به سلاح هسته‌یی را ندارد.
كلینتون مدعی شد: هدف از مذاكرات تاكید بر نگرانی جامعه بین‌المللی درباره اهداف و اعمال ایران است.
وزیر امور خارجه آمریكا گفت كه قدرت‌های جهانی هم‌چنان آماده‌اند درباره پیشنهاد تامین سوخت برای راكتور تحقیقاتی تهران گفت و گو كنند. كلینتون گفت كه این پیشنهاد مطمئنا مورد گفت و گو قرار می‌گیرد اما باید تغییراتی در آن داده شود تا افزایش ذخایر اورانیوم را از زمان پیشنهاد قبلی سال گذشته مورد توجه قرار دهد.
وی با بی توجهی به تاكید ایران بر ماهیت كاملا صلح‌آمیز برنامه هسته‌یی‌اش مدعی شد: ما می‌خواهیم كه ایران به عنوان یك كشور مسوولیت‌پذیر جامعه بین‌المللی جایگاه خود را اتخاذ كند اما برای انجام این كار باید زیر پا گذاشتن وظایف بین‌المللی‌اش را متوقف كند و به تلاش‌های خود در زمان حال و گذشته برای دستیابی به تسلیحات هسته‌یی پایان دهد.
كلینتون در حالی ادعای تسلیحاتی بودن برنامه هسته‌یی ایران را تكرار می‌كند كه ایران بارها بر ماهیت صلح‌آمیز این برنامه تاكید داشته است و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در گزارشات متعدد خود درباره فعالیت‌های هسته‌یی ایران به منحرف نشدن این فعالیت‌ها به سمت تسلیحاتی شدن اذعان داشته است.