وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

پانزده قربانی در پی ادامه موج سرما در اروپا

پانزده قربانی در پی ادامه موج سرما در اروپا
بر اثر کاهش شدید دما هشت نفر در لهستان ، دو نفر در انگلیس و پنج تن هم در سایر کشورهای اروپایی جان خود را از دست دادند . در انگلیس موج سرما و یخبندان که از اوایل هفته آغاز شده نظام حمل و نقل جاده ای ، ریلی و هوایی این کشور را مختل کرده است .
گزارش ها حاکیست در دو روز گذشته صدها خودرو به دلیل بارش برف سنگین و یخبندان در جاده های بین شهری انگلیس گرفتار شده اند و پلیس نسبت به هرگونه سفر غیرضروری هشدار داده است . هزاران نفر از مسافرانی هم که قصد دارند با قطار به جنوب شرق انگلیس و از جمله شهر لندن سفر کنند با تاخیرهای طولانی مواجه هستند و حرکت بسیاری از قطارها نیز لغو شده است .
برخی قطارهای بین شهری نیز به دلیل برف و یخبندان مجبور به توقف در میانه راه شده اند . همچنین چند فرودگاه کوچک و بزرگ انگلیس از جمله فرودگاه ادینبورو در اسکاتلند و فرودگاه بزرگ گت ویک در جنوب انگلیس و فرودگاه نیوکاسل درشمال بسته شدند و دو فرودگاه نخست فعلا همچنان بسته خواهند ماند .
پروازها در برخی دیگر از فرودگاه های انگلیس نیز با تاخیرها و اختلالات فراوانی همراه بوده که باعث سرگردانی تعداد زیادی از مسافران شده است . صدها مدرسه نیز در نقاط مختلف انگلیس ، اسکاتلند و ولز دیروز برای سومین روز متوالی بسته ماندند و بسیاری از کارمندان نیز مجبور شدند در خانه بمانند .
سازمان هواشناسی انگلیس اعلام کرده است که موج سرما و یخبندان فعلا در بسیاری از مناطق ادامه خواهد یافت . در فرانسه هم بارش برف و سرما زندگی مردم این کشور را مختل کرده است. در فرانسه سرمای شدید بیش از ده هزار خانوار را با مشکل کمبود برق مواجه کرده است .
هم اکنون ارتفاع برف در برخی مناطق جنوب شرق و شمال غرب فرانسه به حدود 40 سانتیمتر رسیده است و امکان تردد وسایط نقلیه در خطوط مواصلاتی برخی از مناطق غیر ممکن است . شهر لیون فرانسه نیز بیشترین میزان بارش برف را از سال 1947 میلادی تاکنون تجربه کرده است . شدت سرما در بخش هایی از آلمان نیز به 15 درجه زیر صفر رسیده است و میزان بارش برف نیز در برخی نقاط این کشور تا 15 سانتیمتر بوده است .
سرما و یخبندان ، صدها پرواز فرودگاه فرانکفورت آلمان را نیز لغو کرد . شدت سرما در جنوب آلمان از جمله ایالت های بایرن و بادن ووتمبرگ بیشتر از جاهای دیگر بوده است . در لهستان هم برف سنگین موجب قطع برق هزاران خانواده و ترافیک سنگین در خیابان ها و جاده ها شده است .
شدت سرما در لهستان تا 22 درجه زیر صفر نیز رسیده است .