وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

مراقبت از دست و ناخن در ماههای سرد

مراقبت از دست و ناخن در ماههای سرد
با شروع فصل خشک و سرد، مراقبت خاص دست و ناخن ها در جای ویژه ای قرار می گیرد. به دستان خود نظری بیافکنید. آنها در مورد شما چه می گویند؟ آیا پوست اطراف ناخن ها، خشن و زبر شده اند؟ آیا دستانتان خشک، ملتهب و یا خارش داراست؟ اگر چنین است، از همین الان به فکر بهبود وضعیت بد ناخن ها و دستانتان باشید.

ناخن هم مثل مو، از پروتئینی بنام کراتین، که ماده اصلی تشکیل دهنده مو و ناخن است، ساخته شده و شامل سلول های مرده ای است که با سرعت رشد می کنند. نقش ناخن ها، در واقع، حفاظت از پوست سر انگشتان است. به هر حال ناخن های سالم و زیبا، بلند یا کوتاه، باید سطحی بدون شیار، برآمدگی، فرورفتگی و لکه داشته باشند.

به هنگام شستن ظرف ها از دستکش پلاستیکی به همراه دستکش کتانی استفاده کنید. از ناخن هایتان بعنوان ابزار استفاده نکنید. به عنوان مثال برای برداشتن چسب باقیمانده از اتیکت قیمت بر روی قاب عکس مورد علاقه تان، از ناخن استفاده نکنید. نور خورشید همانقدر که به پوست آسیب می رساند به ناخن ها نیز صدمه می زند. در سرتاسر روز به دست خود کرم ضد آفتاب بزنید و به ناخن ها نیز توجه داشته باشید.

از وارد کردن شکاف و بریدن کوتیکول، پوست اطراف ناخن ها، خودداری کنید.

ناخن ها را بطور مرتب، مرطوب و چرب نگه دارید. هر زمانی که دستانتان را می شوئید، باید آنها را مرطوب کنید. همیشه یک کرم مرطوب کننده مخصوص دست درون کیفتان داشته باشید. ناخن ها احتیاج به نفس کشیدن دارند.

لاک زدن بطور مداوم را از برنامه مانیکور کردن ناخن ها حذف کنید. اجازه دهید تا به ناخن ها کمی اکسیژن برسد. از محصولاتی که محتویات آنها دارای فرمالدئید است استفاده نکنید. در مصرف غذایی خود ژلاتین را بگنجانید، چون به سلامتی و مستحکم شدن ناخن ها بسیار کمک می کند.

ضدعفونی کردن وسایل مانیکور ناخن ها از اهمیت بالایی قرار دارد. همچنین برای مانیکور کردن ناخن ها در سالن آرایش، یک ست مانیکور شخصی را با خود به همراه داشته باشید و یا اینکه از مسئول آرایشگاه بخواهید که کیف لوازم مانیکور شما را در جای مناسب نگهداری کرده و فقط برای شخص شما از آن استفاده کند. با رعایت این نکته خود را در برابر قارچ ها و عفونت های مسری، مصون می کنید.

از وارد کردن شکاف و بریدن کوتیکول، پوست اطراف ناخن ها، خودداری کنید. کوتیکول محل اتصال بین ناخن با پوست می باشد. زمانی که با شی تیز و یا دندان، پوست اطراف ناخن را بر می دارید، با این کار اجازه می دهید که باکتری ها مستقیماً وارد گردش خون شوند.

برای برطرف کردن کوتیکول های زبر و خشن شده اطراف ناخن ها چند راه حل ساده وجود دارد که به آنها می پردازیم: کوتیکول ها باید از طریق محلول های پاک کننده برداشته شوند. همچنین گاهی اوقات پیش می آید که مدت طولانی را در حمام به سر می برید، در این زمان پوست اطراف ناخن ها نرم شده و بهترین موقعیت برای برداشتن سلولهای سخت و مرده اطراف ناخن ها از طریق سائیدن آنها می باشد.

از مصرف خشک کننده های فوری لاک ناخن بپرهیزید. این محصولات دارای درصد بالایی از الکل ایزوپروپیل (isopropyl alcohol) هستند که باعث شکننده شدن ناخن ها می گردد. البته خوردن غذاهای سرشار ازاسیدهای چرب ضروری، می تواند به رفع مشکل خشکی و شکننده بودن ناخن ها کمک کند.

برای حالت دادن به ناخن ها بهتر است آنها را به شکل چهار گوش در آورید. بسیاری از مردم علاقه دارند که فرم ناخن هایشان تیز و نوک آن باریک باشد. این کار باعث شکسته شدن سریع ناخن ها می گردد. اما ناخن های چهارگوش مقاوم تر هستند و به راحتی شکسته نمی شوند.

نکته آخر این که تغذیه سالم را فراموش نکنید. خوردن غذاهایی سرشار از حبوبات، تخم مرغ، جوانه ها، میوه و سبزیجات تازه، پروتئین ها شامل گوشت قرمز و ماهی، ویتامین ها مانند مولتی ویتامین و ویتامین E و آب، همگی در استحکام و سلامت ناخن ها نقش بسزایی دارند

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره