وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

همچنان مرد خانه باشید مرد سالاری دوم

 مرد سالاری منطقی (2)

در قسمت اول این مقاله ، برخی دلایل اصلی کاهش اقتدار و نفوذ مرد در خانواده بیان شد و قول دادیم در این قسمت نکاتی را به استحضار آقایان محترم برسانیم که با عنایت به آنها بتوانند جایگاه از دست رفته را به دست آورند. اما قبلا توجه شما را به دو نکته جلب می کنیم. اول اینکه: آقایانی که قسمت اول مقاله را مطالعه نکرده اند قبل از مطالعه این قسمت به مقاله ی قبل با عنوان فقط آقایان بخوانند ، مراجعه فرموده و آن را مطالعه نمایند. نکته دوم اینکه بدلیل اجبار برای خلاصه نویسی ممکن است بعضی از نکات ارائه شده مبهم به نظر برسد و توضیح آنها ضروری باشد. در اینصورت در پایان هر قسمت در جایگاه «نظر کاربران» به آنها اشاره فرمائید تا اقدام شود.

 اما نکته های مهم برای اینکه همچنان مرد خانه باشید :
 1- یک خانم با ازدواج دنبال یک تکیه گاه محکم و قابل اعتماد می گردد. این خصوصیت به شرایط اجتماعی و گذشته و حال و آینده و حتی تحصیلات و اشتغال آنهاربطی ندارد، بلکه این خصلتی است که خداوند در وجود همه ی خانم ها در همه ی زمانها قرار داده. یک خانم اگر مطمئن باشد شوهرش مراقب همه چیز هست، در کارها ی مردانه مداخله نمی کند و امور لازم را به شوهرش می سپارد و  وظایف خویش را انجام داده و از زندگی لذت می برد. بنابراین با توجه به اموری که نشان دهنده ی آینده نگری و دور اندیشی شماست مثل بیمه و بازنشستگی، پس انداز و سرمایه گذاری های مطمئن، خیال او را بابت آینده مطمئن کنید و همیشه برای روز مبادا مقداری پس انداز داشته باشید.

ثابت کنید حواستان به همه ی جوانب مهم زندگی هست و چنان درایت و لیاقتی دارید که همسرتان می تواند به شما اعتماد کند.
2- خانم ها خواهان مرد ی قوی و توانا هستند. در گذشته شغل بیشتر مردها همراه با فعالیت بدنی بود. به همین دلیل قوی و چالاک بودند ولی بیشتر شغلهای امروز در شهرها پشت میز نشینی و یا فروشندگی است و رفت و آمد با اتومبیل هم مزید بر علت است. بنابراین با ورزش و پیاده روی، همیشه قدرت بدنی و سلامتتان را حفظ کنید .سعی کنید همیشه فرز و چالاک باشید.

 3- تا آنجا که می توانید از دیگران پول قرض نگیرید و احیانا اگر مجبور به اینکار شدید ، سعی کنید به سراغ خانواده ی همسرتان نروید (البته کم نیستند پدر ومادر هایی که به داماد به چشم پسر خودشان نگاه می کنند ) اما ما در اینجا راجع

به کل جامعه و خانواده هایی با فرهنگ های متفاوت بحث می کنیم .

حضرت علی(ع) در این مورد فرموده اند: «عزت و آقایی انسان به بی نیازی او از دیگران است».
4- یک نکته ی بسیار بسیار مهم این است که سعی کنید کاری انجام ندهید که مورد سرزنش و انتقاد همسرتان قرار بگیرید. با هر بار اشتباه و ندانم کاری که مورد انتقاد و توبیخ همسرتان قرار بگیرید یک درجه از شأن شما کاسته می شود. در نکته های بعدی بعضی مواردی که شما را در نظر همسرتان مستحق سرزنش می کند  ،بیان خواهد شد.

 5- در هزینه های زندگی معتدل و میانه رو باشید. اگر مدتی درامدتان زیاد شد ،ولخرجی واسراف نکنید .در این صورت اگر بعداً به خاطر کاهش درآمد (و یا اختصاص بخشی از درآمدتان به کارهای مهم تر) نتوانید مثل گذشته بریز و بپاش کنید، همسرتان متوجه کاهش درآمدتان شده و در جستجوی علت آن بر می آید و ممکن است نگران شود.

پولتان را با حساب و کتاب و اولویت بندی مخارج زندگی، هزینه کنید تا حتی الامکان گرفتار بی پولی نشوید و روز مبادا مستأصل نمایند چون در این صورت متهم به بی فکری و عدم آینده نگری می شوید.
 ممکن است به خاطر ریخت و پاشهای زیاد، مورد تشویق و تمجید قرار بگیرید و همسرتان شما را فردی دست و دلباز بداند و معرفی کند. ولی این تعریف و تمجید به مشکلات روزهای بی پولی نمی ارزد.

 6- مرد با معرفت، خودش را به رنج و زحمت می اندازد تا خانواده اش در آسایش و راحتی به سر ببرند. هیچوقت با خودخواهی، فقط به فکر آسایش و استراحت خودتان نباشید و نسبت به آرامش خیال خانواده تان احساس مسئولیت کنید. هرچه یک مرد زحمت و تلاش بیشتری  برای خانواده اش متحمل شود ، ارج و قرب بیشتری پیدا می کند. ولی برای اینکه همسرتان قدر زحمات شما را بداند، گاهی اوقات سختی های کارتان را برایش توضیح بدهید. ولی یادتان باشد تأمین هزینه های زندگی و ایجاد آسایش و رفاه برای خانواده، وظیفه ی شماست. بنابراین هیچوقت منت سر همسرتان نگذارید، بلکه او را متوجه کنید که به خاطر آسایش و راحتی او خیلی تلاش می کنید.


پایگاه فرهنگی هنری ایران ناز