وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

دفاع آنجلینا جولی از نخستین فیلم ساخته خودش

دفاع آنجلینا جولی از نخستین فیلم ساخته خودش
«آنجلینا جولی»، بازیگر سرشناس هالیوود از منتقدان فیلم تقاضا كرد تا پیش از نمایش اولین تجربه كارگردانی‌اش از نقد فیلم او خودداری كنند.
به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، «آنجلینا جولی» كه برای اكران فیلم «گردشگر» كه در آن نقش مقابل «جانی دپ» را بازی كرده به پاریس سفر كرده است اعلام كرد، اعتراضات به اولین تجربه كارگردانی او بی‌مورد است و تا پیش از نمایش این فیلم نباید قضاوتی در این‌باره انجام شود.
به گزارش خبرگزاری رویترز، وی در جمع خبرنگاران اعلام كرد «اكثریت مردم شامل بازیگران، نخست‌وزیر و رییس جمهور از این فیلم حمایت كرده‌اند و 95 درصد بازیگران فیلم من در زمان جنگ بوسنی حضور داشته‌اند.»
موج جدید شكایت‌ها از اولین فیلم ساخته جولی هفته گذشته به سازمان ملل كشیده شد و «انجمن زنان قربانی جنگ بوسنی» با صدور بیانیه‌ای باردیگر از جولی به دلیل نوع نگرش‌ فیلم‌اش انتقاد كرد.
در این بیانیه آمده است: «بی‌توجهی آنجلینا جولی به قربانیان زن جنگ بوسنی گویای همه‌چیز درباره‌ فیلم‌نامه است و این حق را به ما می‌دهد تا هم‌چنان نسبت به فیلم او تردید داشته باشیم.»
این انجمن در نامه‌ای به آژانس‌ پناهندگان سازمان ملل كه جولی سفیر صلح آن است، نگرانی خود را نسبت به اولین تجربه‌ كارگردانی این بازیگر معروف اعلام كرد.
به گزارش روزنامه گاردین، جولی ساخت این فیلم را كه داستان آن علاقه‌ یك مرد صرب به یك زن مسلمان در جنگ سال 1992 است، از ماه اكتبر در مجارستان آغاز كرده است.
پس از مشكلات اولیه كه در بوسنی برای فیلم او به‌وجود آمد، جولی سكانس‌های مربوط به بوسنی را بدون حضور خود در این كشور مقابل دوربین برد.
پس از آن‌كه «انجمن قربانیان زن جنگ بوسنی» مخالفت خود را با ساخت این فیلم اعلام كرد و آن را موجب تحریف واقعیات و آن‌چه بر سر زنان در اردوگاه‌های جنگی آمده دانست، وزارت فرهنگ بوسنی مجوز ساخت فیلم آنجلینا جولی در این كشور را باطل كرد.
با وجود آن‌كه وی نسخه‌ای از فیلم‌نامه را در اختیار این انجمن قرار داده، اما آن‌ها خواستار ملاقات با وی شده‌اند.
«زانا مارجانوویچ» كه با نقش‌آفرینی در فیلم «برف» محصول مشترك ایران و بوسنی به شهرت رسید، از سوی آنجلینا جولی برای بازی در نقش اول این فیلم انتخاب شده است.
«جولی» علاوه بر نگارش فیلم‌نامه و كارگردانی، در این فیلم رمانتیك كه سال‌های 95 ـ 1992 میلادی را به‌تصویر خواهد كشید، نقش‌آفرینی هم خواهد كرد.
این فیلم توسط «گراهام كینگ» از كمپانی فیلم‌سازی «جی.كی فیلمز» و «تیم هدینگتون» تهیه و تولید می‌شود.
آنجلینا جولی از سال 2001 از سوی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان به‌عنوان سفیر حسن نیت تعیین شده و با مسافرت به نقاط دورافتاده جهان به فعالیت در زمینه حفظ حقوق آوارگان و پناهندگان مشغول است.