وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

رازی برای موفق بودن ازدواجهای عاشقانه

رازی برای موفق بودن ازدواجهای عاشقانه
نتایج بررسیهای پژوهشگران آلمانی، سوئیسی و آمریکایی نشان می‌دهد زوجهایی که برای سالیان طولانی و در عشق کامل در کنار هم زندگی کرده اند هیچ چیز درباره تمایلات و علائق شریک زندگی خود نمی‌دانند.
روانشناسان دانشگاه باسل و دانشگاه ایندیانا با بررسی 38 زوج جوان بین 19 تا 32 سال و 20 زوج سالمند بین 62 تا 78 سال کشف کردند زوجهایی که زندگی طولانی تر و پایدارتری داشتند به سئوالات مربوط به تمایلات و علائق کسی که هر روز زندگی خود را با وی به اشتراک می‌گذاشتند اشتباه جواب می‌دادند.
برای مثال، زنان غذای مورد همسران خود را نمی‌دانستند و شوهران شناختی درباره فیلم مورد علاقه همسر خود نداشتند.
این محققان در این خصوص اظهار داشتند: "این چیزی نبود که انتظار آن را داشتیم. در حقیقت تحقیقات ما امتحان توانایی دقت تشخیص چیزهایی بود که مورد علاقه شریک زندگی هستند."
این محققان بسیار شگفت زده شدند از اینکه دیدند زوجها پس از 40 سال زندگی مشترک به سئوالات مربوط به علائق یکدیگر پاسخهای اشتباه می‌دهند. این در حالی بود که زوجهای جوانی که حداکثر دو سال از ازدواج آنها می‌گذشت به این سئوالات پاسخهای درستی دادند.
به گفته این محققان، به نظر می‌رسد که با گذشت زمان توجه و دقت افراد به چیزهایی مورد علاقه شریک زندگی از بین می‌رود. به همین دلیل است در شرایطی که مردان فکر می‌کنند شریک زندگیشان مثل آنها عاشق رفتن به تعطیلات در یک دریاچه طلایی است همسران ترجیح می‌دهد به تماشای یک فیلم ژانر وحشت بروند.
براساس گزارش ABC، این دانشمندان زوجهای جوان و زوجهای قدیمی‌را در سه مقوله زندگی روزمره مورد آزمایش قرار دادند: غذای مورد علاقه، فیلم مورد علاقه و مدل آشپزخانه.
در این تست از زوجها خواسته شد یکی از چهار گزینه از "اصلا دوست ندارد" تا "خیلی زیاد دوست دارد" را انتخاب کنند. نتایج این تستها نشان داد که بیشترین تعداد پاسخ خطا مربوط به غذا بود. علت این مسئله، دروغهای کوچکی بود که زنان و شوهران در خصوص غذای مورد علاقه خود به یکدیگر می‌گویند.
 
برای مثال، اگر همسر برای ناهار مرغ درست کرده باشد و شوهر علاقه ای به این غذا نداشته باشد بازهم آن را می‌خورد و به دروغ از این غذا تعریف می‌کند. این در حالی بود که زوجهایی زیر 30 سال شناخت بیشتری از تمایلات و موضوعات مورد علاقه یکدیگر داشتند.