وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

ثبت نام کنکور 90 از امروز

ثبت نام کنکور 90 از امروز
معاون اجرایی سازمان سنجش آموزش کشور گفت : نام نویسی برای شرکت در کنکور سال 90 ازصبح روز سه شنبه شانزدهم آذر آغاز می شود .

حسین توکلی در مصاحبه با خبرنگار واحد مرکزی خبر افزود: نام نویسی از داوطلبان شرکت در این آزمون فقط به روش اینترنتی و با مراجعه به پایگاه اینترنتی این سازمان به نشانی sanjesh.org امکان پذیراست و در پایان روز 28 آذر به پایان خواهد رسید .

حسین توکلی با بیان اینکه اطلاعیه سازمان سنجش آموزش درباره شرایط ، ضوابط و چگونگی نام نویسی در کنکور از 11 آذر در پایگاه اطلاع رسانی این سازمان قرار گرفته است ، گفت : این جزئیات در نشریه پیک سنجش امروز نیز منتشر شده است .

معاون اجرایی سازمان سنجش آموزش کشور افزود : آزمون سراسری سال90 برای پذیرش دانشجو در دوره های روزانه ، شبانه ، نیمه حضوری ، دوره های مجازی و بین المللی دانشگاه ها و موسسه های آموزش عالی ، دانشگاه پیام نور ، موسسه های آموزش عالی غیرانتفاعی و غیردولتی در یک مرحله برگزار خواهد شد .

توکلی افزود:‌ دارندگان دیپلم نظام قدیم ، فارغ التحصیلان پیش دانشگاهی و شاغلان تحصیل در دوره پیش دانشگاهی که تا 31 شهریور امسال فارغ التحصیل شوند می توانند بدون توجه به نوع مدرک خود در یکی از گروه های آموزشی علوم ریاضی و فنی،علوم تجربی ، علوم انسانی، هنر و زبان های خارجی نام نویسی کنند .

معاون اجرایی سازمان سنجش آموزش گفت : دارندگان مدرک کاردانی تأیید شده وزارت علوم ،‌ تحقیقات و فناوری ، شورای عالی انقلاب فرهنگی و وزارت بهداشت ،‌ درمان و آموزش پزشکی و یا فارغ التحصیلان دوره های کاردانی پیوسته فنی و حرفه ای نیز می توانند درکنکور سال 90 نام نویسی و شرکت کنند .

توکلی افزود: داوطلبان هر یک از گروه های ریاضی و فنی ، علوم تجربی و علوم انسانی در صورت تمایل می توانند همزمان در یک یا هر دو گروه هنر و زبان های خارجی نیز شرکت کنند .

معاون اجرایی سازمان سنجش آموزش مبلغ پرداختی برای شرکت داوطلبان در هر یک از گروه های آموزشی اصلی را 64 هزار ریال اعلام کرد .

توکلی گفت: داوطلبانی که علاوه بر این گروه ها به شرکت در گروه های دوم یا سوم هم تمایل دارند ، برای هر یک از این گروه ها باید مبلغ 64 هزار ریال دیگر نیز بپردازند .

معاون اجرایی سازمان سنجش آموزش افزود : پرداخت این مبالغ به روش اینترنتی و یا تهیه کارت اعتباری از دفاتر پستی امکان پذیر خواهد بود .

توکلی گفت : همه شرکت کنندگان در کنکور سال90 باید در دو آزمون عمومی و اختصاصی شرکت کنند و به سوالات چهار گزینه ای براساس اطلاعات علمی مشخص شده در نظام آموزشی سالی واحدی پاسخ دهند .

معاون اجرایی سازمان سنجش زمان برگزاری آزمون سراسری سال90 دانشگاه ها وموسسه های آموزش عالی کشور را صبح و عصر پنجشنبه و جمعه نهم و دهم تیر و صبح شنبه 11 تیر سال آینده اعلام کرد .

بنابراعلام سازمان سنجش آموزش کشور میزان تأثیر سوابق تحصیلی داوطلبان درکنکور سال 90 از 15 به 25 درصد افزایش یافته و بقیه جزئیات برگزاری کنکور 90 همانند کنکورهای گذشته است .