وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

کرم پودر

هدف از استفاده از کرم پودر یا همان زیرسازی آرایش این است که پوست شما حالت یکنواخت و آماده برای آرایش را پیدا کند و هدف از زدن کرم پودر، رنگ بخشیدن به پوست نیست. به همین خاطر بهتر است که تا آنجا که میتوانید هنگام انتخاب کرم پودر خود، نزدیکترین رنگ به رنگ پوست خودتان را انتخاب کنید. برای اینکار رنگ آن را روی استخوان فک خود امتحان کنید. رنگ درست باید در مقایسه با رنگ گردن طبیعی جلوه کند.
به یاد داشته باشید:اگر کرم پودر درست را انتخاب کنید و به خط فک پایین خود بمالید، دیگر خط آرایشی بین گردن و صورت به وجود نمی آید. برای تست رنگ کرم پودر بهتر است سه رنگ نزدیک به رنگ بر روی خط فک پایین خود بمالید، بعد در نور طبیعی ببینید که آیا هنوز خط آرایشی دیده میشود یا نه. اگر رنگ درست را انتخاب کرده باشید خطی نباید مانده باشد.اگر پوستتان چرب باشد بهتر است از یک کرم پودر بدون چربی یا با منشا آبی استفاده کنید. پوستهای خشک با کرم پودرهای مایع و کرم پودرهایی که حالت کرم دارند، سازگاری بهتری دارند. کرم پودر را درست زیر چانه تست کنید . این کار باعث میشود بفهمید که آیا کرم پودر در صورتتان نامرئی میشود یا نه. اشتباهی که اغلب خانمها میکنند این است که کرم پودر را یا روی گونه تست میکنند، که اغلب پوست آن تیره تر از دیگر قسمتهای صورت است، و یا روی پشت دستشان.
زنان پوست رنگی رنگدانه های زرد در پوستشان دارند و به همین خاطر باید از کرم پودر با پس زمینه زرد و بدون چربی استفاده کنند. پوستهای تیره تر نور بیشتری منعکس میکنند و چرب تر هستند.
ابتدا، نوع پوستتان را در نظر بگیرید. اگر در مجموع پوست صاف (با لکه ها و آسیب دیدگی بسیار اندک) دارید و میخواهید ظاهری صاف داشته باشید، از یک کرم پودر مایع یا کرم استفاده کنید که جلای مات داشته باشد، مانند کرمهایی که دارای فرمول Pro-Retinol   و اس پی اف ۲۰ هستند. اگر چرب بودن برای شما ایجاد مشکل میکند. از فرمول هایی استفاده کنید که درخشش اضافه را جذب میکندو حاوی مواد ضد جوش هستند. اگر میخواهید لطافت و صافی پوست را حفظ کنید از فرمول های ضد پیری استفاده کنید، یعنی فرمولهایی که در آنها ترکیبات مس استفاده شده باشد تا صافی پوست شما را تقویت کند.

رنگ کرم پودر خود را درست انتخاب کنید:
حال، مطمئن شوید که رنگ کرم پودرتان را درست انتخاب کرده اید. رنگ کرم پودر باید  تا جایی که میشود  به رنگ پوست شما نزدیک باشد. اکثر خانمها چند درجه زردی در پوستشان دارند. پس کرم پودرهایی که پس زمینه طلایی دارند از کرم پودرهایی که پس زمینه صورتی دارند طبیعیتر نشان میدهند. اگر میخوایهد مقداری سرخی به پوستتان بدهید، به جای کرم پودر این کار را با رژ گونه انجام دهید.


اگر در مورد رنگ پوستتان دو دل بودید، از یک رنگ حنثی استفاده کنید که نه زیاد زرد باشد و نه زیاد صورتی. اگر هنگام کشیدن آن بر روی پوست نامرئی شد، رنگ درست را انتخاب کرده اید.

چگونه از کرم پودر استفاده کنیم:
وقتی نوبت به کرم پودر زدن میرسد، به یاد داشته باشید که کم آن هم زیادی است. منظورمان این است که هر کسی نیاز ندارد که از پیشانه تا زیر چانه خود را کرم پودر بزند. یکی از ترفندهای داشتن یک ظاهر طبیعی این است که فقط جاهایی را آرایش کنیم که پوست تیره  یا سرخ دارند. (اکثرا روی بینی، کناره های بینی، گونه ها، اطراف دهان و گوشه چشم) کرم پودر را نقطه به نقطه بزنید و بعد با نوک انگشت یا اسفنج آرایش به سمت خارج، جهت خط مو پخش کنید. انگشتان بهترین برسها هستند. غالبا استفاده از انگشتان برای پخش کردن کرم پودر از هر وسیله دیگری بهتر است چون حرارت نوک انگشتان باعث آب شدن تدریجی  کرم پودر میشود، که به این ترتیب راحت تر میتوان آن ا روی نقاطی کی میخواهیم پخش کنیم. به تدریج این رنگ را به تمام صورت، از جمله پلکها و زیر چانه پخش کنید تا چهره تان دو رنگ نشود.
نکاتی برای زدن کرم پودر:
۱-      صورتتان را مرطوب کنید و بگذارید کرمتان جذب شود. این موضوع باعث میشود که کرم پودرتان در سطح پوست بماند.
۲-      کرم پودر را بزنید و فورا پخش کنید.   با زدن برس در پن کک و پخش کردن آن روی صورت به صورت حرکات مدور هماهنگی کرم پودر را ایجاد کنید.  نگرانی ماتی جلای چهرهتان نباشید. کرم پودر را با نوک انگشت یا اسفنج آرایشی بمالید تا پوستتان درخشان و طبیعی جلوه کند.
۳-      پس از اتمام کار با یک دستمال نمناک روی صورتتان بزنید تا اضافه های پن کیک را از روی آن بردارد و درخشش لازم به چهره تان داده شود.
۴-      هنگام زدن کرم پودر دهانتان را باز کنید  تا قسمت گردن قشنگ آرایش شود و خطی باقی نماند
۵-      دو رنگ کرم پودر را همیشه دم دست داشته باشید. یکی برای زمستان و دیگری برای تابستان. اغلب ماه های سال اگر این دو رنگ را با هم مخلوط کنید هماهنگی بسیار زیبایی به دست می آید.
۶-      پس از اتمام آرایش، یک تکه پارچه را روی صورتتان بزنید که هم آخرین پوشش را تکمیل کنید و هم نرمشی به ظاهرتان داده باشید.
به یاد داشته باشید:
آرایش در زیر نور مصنوعی و رنگ طبیعی متفاوت جلوه میکند، به همین خاطر همیشه زیر نوری مشابه به نور جایی که میخواهید بروید آرایش کنید. رنگهای روشن چهره تان را جلوه دار تر میکنند. ولی رنگهای تیره تر این جلوه هار را کمتر نمایان میکنند.

روش استفاده از کرم پودر:
مقداری از کرم پودر نرم را روی سطح صافی مانند یک دستمال یا یک آینه ریخته و به آرامی با یک برس نرم به پوست بمالیدبه این ترتیب میتوان به صورت یکسان و درست از آن استفاده نمود و میزان آن را کنترل کرد.( یا )کرم پودر را روی اسفنج کمی می ریزید و روی تمام صورت پخش می کنیم تا کاملا یکدست شود بعد پشت آن حتما پودر بیرنگ را با براش یا اسپانج مخصوص پودر روی تمام صورت استفاده کنید. این باعث میشود که ارایش دیرتر ترک خورده یا عرق کند مخصوصا پشت چشمها.در آرایش ترمیمی بیشتر از پودر استفاده میشود تا از کرم و مایع، زیرا پودر به راحتی روی فوندیشن پخش میشود. آرایش ترمیمی بر اثر تکرار بهتر میشود چون تکرار این آرایش باعث میشود که متوجه شویم که چگونه باید اعضای صورت را با استفاده از رنگهای متضاد کامل نشان دهیم.به طور مثال برای بینی پهن، کنار بینی را کمی تیره تر میکنیم و روی بینی را پودر میزنیم.


نکات مهم طریقه صحیح کرم زدن

برای جلوگیری از ورود کرم پودر به چشم , یک لایه از دو لایه دستمال کاغذی را روی چشم گرفته و سپس کرم پودر را استفاده نمایید. از قدیم گفته اند که راه نفوذ به قلب از چشم می گذرد. پس بهتر است تا با استفاده چشم گیر از سایه های چشم توجه دیگران را به زیباترین عضوتان جلب کنید. از مقدار کمی خط چشم هم استفاده کنید تا برق چشمان خود را تا آنجا که امکان دارد افزایش دهید.خیلی جالب است که هرگونه لوازم آرایشی از قبیل سایه، خط چشم، مداد، رنگ و پودرهای مختلف را بر روی پوستتان آزمایش کنید؛ اما بیشتر خانم ها ترجیح می دهند از لوازم آرایشی استفاده کنند که به پوست صورتشان می آید.انتخاب سایه چشم مناسب که با موقعیت های مختلف اجتماعی سازگاری داشته باشد، راه حل هوشمندانه ای قلمداد می شود.

 

پایگاه فرهنگی هنری ایران ناز

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره