وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

روش درمانی جدید برای بیماری ام‌اس

روش درمانی جدید برای بیماری ام‌اس
دانشمندان روش جدیدی برای بازگرداندن آسیب‌های وارد شده به سلول‌های مغزی پیدا کرده‌اند و به این ترتیب هزاران بیمار مبتلا به ام‌اس می‌توانند به درمان خود امیدوارتر شوند.

محققان انگلیسی توانستند با استفاده از سلو‌ل‌های بنیادی روند آسیب‌های مغزی را معکوس کنند که این موضوع در نهایت می‌تواند به آن‌ها امکان ساخت دارویی را دهد که علائم ام‌اس را بهبود می‌بخشد.

تقریبا 100 هزار نفر در کشور انگلستان به ام‌اس مبتلا هستند. این بیماری که هم‌اکنون غیر قابل درمان است باعث می‌شود قابلیت‌های حرکتی انسان کاهش پیدا کرده، در بینایی او مشکل ایجاد شود و دچار خستگی و دردهای مزمن شود.
ام‌اس به مرور زمان بدتر می‌شود تا این که در نهایت فرد مبتلا را روی ویلچر می‌نشاند.
این بیماری با وارد کردن آسیب به myelin ایجاد می‌شود. این ماده تمام عصب‌های اطراف مغز و ستون فقرات را فرا می‌گیرد. با وارد شدن آسیب به این ماده مسیر انتقال پیام در بدن دچار مشکل می‌شود و مغز نمی‌تواند با دیگر اعضای بدن ارتباط برقرار کند.
زنان با احتمال دو برابر بیش‌تر نسبت به مردان دچار ام‌اس می‌شوند. امید به زندگی در یک پنجم بیماران مبتلا به ام‌اس کاهش پیدا می‌کند چرا که احتمال مرگ آن‌ها در اثر عفونت یا لخته شدن خون در ریه‌ها افزایش پیدا می‌کند.
اما اکنون دانشمندان دانشگاه کمبریج و ادینبرگ روش جدیدی را کشف کردند تا با کمک سلول‌های بنیادی بتوانند آسیب‌های وارد شده به Myelin را درمان کنند. آن‌ها این یافته خود را در نشریه عصب‌شناسی به چاپ رساندند که می‌تواند در آینده به ساخت داروهای جدید بینجامد.
سیمون گیلسپای از جامعه ام‌اس در این باره گفت: شاید این موضوع یکی از بهترین خبرهایی است که مبتلایان به این بیماری در طول سال‌های اخیر شنیده‌اند. این کشف جدید می‌تواند انقلابی در درمان این بیماری به وجود بیاورد.