وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

شیوع خالکوبی در بین فوتبالیست های ایرانی

به طور دقیق یک سال از اظهارات علی‌آبادی درباره خالکوبی ورزشکاران می‌گذرد. علی آبادی گفته بود که جوانان ما بسیار فهیم هستند و مطمئنا می‌توان با در نظر گرفتن برنامه‌های فرهنگی خاص این مشکل‌ها را به زودی برطرف کرد.

او این حرف‌ها را در پاسخ به سوال «چه راهکارهایی برای جلوگیری از خالکوبی ورزشکاران در نظر گرفته شده»، زده بود. از آن موقع تا کنون نه تنها خالکوبی‌ها کم نشده بلکه این پدیده وارداتی میان بازیکنان ایرانی بیش از پیش شایع شده است. بسیاری از بازیکنان ایرانی روی برخی از قسمت های بدن خود اقدام به خالکوبی کرده‌اند که اگر چه بیشتر این خالکوبی‌ها مخفی و غیر قابل مشاهده است اما برخی از آنها نیز در معرض دید عموم(!!) قرار می‌گیرد!

به طور مثال می‌توان از بازیکنان سرشناس قرمز و آبی نام برد که خالکوبی چنان میان آنها شایع شده که می‌توانید انواع و اقسام خالکوبی‌ها را روی بازوان ، پاها و سایر اندام‌های بدن آنان ببینید. جالب اینکه در منشور خبر ساز اخلاقی که زمینه ساز محرومیت دو بازیکن لیگ‌برتری و اخذ تعهد از شمار دیگری شده است در باره خالکوبی چیزی نوشته نشده است.

شیوع خالکوبی در بین فوتبالیست های ایرانی

خالکوبی در منشور نیست!
منشور اخلاقی بازیکنان را از پوشیدن لباسهای جلف(!) تنگ، بدن‌نما و مارك دار اجنبی با تبلیغات خلاف عرف و اخلاق كه در شأن ورزشكار قهرمان و الگوی برتر نیستند منع کرده است. همچنین از آنها خواسته‌ نسبت به مدل قیافه( موی سر و محاسن) از ارائه مدلهای آرایشی بیگانه و اجنبی غیرمتناسب با شئونات فرهنگی جامعه كه موجب ترویج، بسط و گسترش فرهنگ اجنبی و بیگانه می‌شود جدا خودداری کنند.

شیوع خالکوبی در بین فوتبالیست های ایرانی

از نظر منشور حتی همراه داشتن زیورآلات گردنبند، گوشواره، انگشتر، قاب سر(تل و …) در مسابقات ممنوع است. اما درباره پدیده خالکوبی میان بازیکنان حرفی به میان نیامده است در حالی که مسئولین سازمان تربیت بدنی روی این قضیه بسیار حساس هستند و هنوز دستورالعمل معروف معاونت فرهنگی برای برخورد با این پدیده از یادها نرفته است. دستورالعملی که در پی شیوع خالکوبی میان بسکتبالیست‌ها صادر شد و شاید حالا با شیوع آن میان بازیکنان فوتبال لازم باشد دوباره اعمال شود.

شیوع خالکوبی در بین فوتبالیست های ایرانی

الگو: خارجی‌ها
حدود 5 سال پیش انتشار تصاویری از خالکوبی نیکبخت واحدی روی پا که تصویر یک مارمولک بود سر و صدای زیادی به پا کرد. نیکبخت مجبور شد با فشار سازمان لیگ آن را پاک کند گرچه کسی نمی‌داند که آیا او خالکوبی جدیدی دارد یا نه. انتشار تصویری از شیث رضایی هم نشان از شیوع این پدیده میان فوتبالیست‌ها داشت تا اینکه تصاویر جدید نشان می‌داد قضیه جدی تر از این حرف‌هاست.

شاید فوتبالیست‌های ایرانی با تبعیت از بازیکنان شهیر خارجی اقدام به این کار کرده‌اند. بازیکنانی نظیر دیوید بکام ، ابراهیموویچ و… که تصاویر خالکوبی آنها سوژه عکاسان خارجی شده است. باید دید که سازمان لیگ که به موتور سوار شدن بازیکنان هم کار دارد در برابر این پدیده چه خواهد کرد و آیا واکنشی نشان خواهد داد؟