وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

فرار بزرگترین قاچاقچی سوخت از ایران

فرار بزرگترین قاچاقچی سوخت از ایران
خراسان: یك قاچاقچی سوخت یارانه ای كه بزرگترین شبكه شناخته شده قاچاق سوخت به خارج از كشور را هدایت می كرد، پس از قاچاق 130 میلیون لیتر سوخت و با 20 میلیارد تومان بدهی بانكی به همراه خانواده اش و درآمد حاصل از قاچاق سوخت از كشور گریخت.

این فرد به نام «ه.پ» 37 ساله كه تحت پوشش شركتی به نام «….» به فعالیت چند لایه در زمینه قاچاق سوخت یارانه ای به خارج از كشور مشغول بوده پس از مشخص شدن موضوع و پی گیری نهادهای مسئول به همراه همسر و دختر 10 ساله اش از كشور گریخته است. گفته می شود «ه.پ» میلیاردها تومان از درآمدهای نامشروع حاصل از قاچاق سوخت یارانه ای به خارج از كشور را نیز به همراه خود از كشور خارج كرده است.

تأسیس شركت داروسازی با مدرك دیپلم

در حال حاضر پرونده وی در دادگستری 2 شهر مفتوح و در حال پی گیری های قضایی است. در خور یادآوری است شخص مزبور با وجود داشتن سابقه برخی فعالیت های مشكوك در دوران 8 سال دفاع مقدس توانسته بود به مراكز مهم دولتی نفوذ كند. وی در چند سال گذشته با مدرك تحصیلی دیپلم اقدام به تأسیس شركت داروسازی كرده بود و حتی اجرای مراسم های نورافشانی در شهر تهران را نیز برعهده داشت.

چگونگی روشن شدن فعالیت های مجرمانه برای دستگاه های امنیتی

پس از مشكوك شدن دستگاه های اطلاعاتی امنیتی كشور به باند مورد اشاره یك شناور با بیش از 2 میلیون لیتر سوخت یارانه ای كه به قصد یكی از بنادر حاشیه ای خلیج فارس در حال قاچاق بود شناسایی و توقیف شد و از آن پس شناسایی ارتباط ها و نحوه فعالیت این باند قاچاق در دستور كار نهادهای اطلاعاتی امنیتی قرار گرفت. پس از آن مشخص شد این باند موفق شده است نزدیك به 130 میلیون لیتر سوخت را از كشور خارج كند، كه در صورت اخذ جریمه، ملزم به پرداخت مبلغی در حدود 200 میلیارد تومان خواهد شد.

یك منبع آگاه در مورد نحوه فعالیت این باند بزرگ قاچاق سوخت كه تاكنون 15 نفر از اعضای آن دستگیر شده اند به خراسان گفت: اعضای باند قاچاق سوخت ابتدا با استفاده از روش های مختلف اقدام به جمع آوری سوخت یارانه ای می كردند. یكی از آن راه ها جمع آوری سهمیه سوخت كشاورزان استان های خوزستان، تهران و فارس بوده است.

بعد از جمع آوری، سوخت های قاچاق را با برخی مشتقات بی ارزش نفتی مخلوط و با عنوان روغن سوخته به مناطق جنوبی كشور منتقل می كردند. در مرحله بعد موادی كه با عنوان روغن سوخته به مناطق جنوبی كشور رسیده بود در كارخانه های این باند دوباره تبدیل به بنزین و گازوئیل شده و به مقصد كشورهای امارات متحده عربی و افغانستان قاچاق می شد.

به گفته این منبع آگاه اگر موضوع معوقات بانكی پی گیری می شد شناسایی این فرد با توجه به حدود 20 میلیارد تومان بدهی اش به نظام بانكی كشور خیلی سریع تر و راحت تر اتفاق می افتاد.