وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

حراج گران‌ترین كتاب جهان

حراج گران‌ترین كتاب جهان
گران‌ترین كتاب جهان متعلق به قرن نوزدهم میلادی و حاوی 435 تصویر بزرگ و تمام رنگی از نادرترین پرندگان جهان به زودی با ارزش 10 میلیون دلار فروخته خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از دیلی میل، كارشناسان و متخصصان بسیاری برای این اثر، ارزشی معادل 10 میلیون دلار تخمین زده‌اند و بر این باورند كه در حراجی كه به زودی در لندن برگزار می‌شود این اثر با قیمتی بالاتر از 10 میلیون دلار به فروش خواهد رسید. این اثر نسخه‌ای كمیاب و نادر از قرن نوزدهم میلادی است كه به قلم «جان جیمز آدویان» به رشته تحریر در آمده است.

به گفته كارشناسان از این مجموعه كه یكی از گران‌قیمت‌ترین آثار مكتوب در جهان نام گرفته است نسخه‌های اندكی منتشر شده بود كه ارزش هر كدام از آنها بیشتر از 4 میلیون پوند بوده است.
كتاب پرندگان آمریكا قرار است به صورت تلفنی به فردی ناشناس و یكی از كلسونرهای علاقمند به خریداری این اثر فروخته شود. این فرد كه علاقه‌ای به مطرح شدن نامش در رسانه‌ها ندارد، اعلام كرده كه قصد دارد مبلغ 10 میلیون و 270 هزار دلار برای این اثر ارزشمند پرداخت كند.
از این كتاب كه علاوه بر زیبایی و جنبه‌های هنری آن اطلاعات جالبی درباره نادرترین پرندگان دارد، نسخه‌های محدودی وجود دارد كه این نسخه‌ها در موزه‌ها و كتابخانه‌ها نگهداری می‌شود.
این اثر شامل 435 نقاشی زیبا از پرندگان به قلم «آدویان» است كه در قطع 60 در 90 در كتاب ارائه شده است.
«آدویان» یكی از پرنده‌شناسان آمریكایی است كه برای تهیه و چاپ این اثر مشقت‌های زیادی را پشت سر گذاشته و نسخه های اندكی از این اثر را منتشر كرده است.