وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

تأثیری که ازدواج بر روی مردان می گذارد!!

تأثیری که ازدواج بر روی مردان می گذارد!!
ازدواج تاثیر زیادی روی مردان می‌گذارد و رفتار آن‌ها را بهتر می‌کند.
دانشمندان آمریکایی متوجه شدند مردانی که ازدواج کرده‌اند برخورد بهتری دارند و کم‌تر باعث بروز مشکلات اجتماعی می‌شوند. اولین دلیل این است که ازدواج کمک می‌کند مردان به مرور زمان کیفیت رفتار خود را بهتر کنند، دلیل دوم نیز این است که در اصل مردان خوش‌رفتار زودتر از دیگران به فکر ازدواج می‌افتند.
تحقیقات نشان می‌دهد مردانی که علائمی از بدرفتاری را از خود نشان می‌دهند خصوصا آن‌هایی که دارای ناهنجاری‌های اجتماعی هستند بعد از ازدواج بهبود بسیار زیادی در شیوه برخورد آن‌ها با دیگران مشاهده می‌شود. از جمله این مشکلات می‌توان به رفتارهای جرم‌خیز، دروغگویی، خشونت و پیشمان نشدن بعد از انجام کار خلاف اشاره کرد.
آلکساندر برت از دانشگاه میشیگان استیت در این باره گفت: مردانی که دارای خصوصیات اخلاقی بد هستند و رفتارهای ضد اجتماعی از خود نشان می‌دهند کم‌تر از دیگران ازدواج می‌کنند، اما زمانی هم که زندگی مشترک را شروع می‌کنند بهبود زیادی در خصوصیات فردی آن‌ها مشاهده می‌شود.
در این تحقیقات که در نشریه روانشناسی عمومی ماه دسامبر منتشر شده است برت و همکارانش زندگی 289 مرد دوقلو را به مدت 12 سال بررسی کردند. این افراد در زمان شروع تحقیقات بین 17 تا 29 سال سن داشتند و بیش از نیمی از آن‌ها نیز کاملا از لحاظ ژنتیکی با برادر دوقلوی خود مشابه بودند.

از میان این افراد، مردانی که در طول مدت تحقیقات ازدواج کرده‌ بودند در بین سنین 17 تا 20 سال کم‌تر رفتارهای ضد اجتماعی از خود نشان داده بودند. این نشان می‌دهد مردانی که از لحاظ رفتاری دچار مشکل هستند کم‌تر از همتایان خود در این دوره به فکر ازدواج کردن می‌افتند.

تا رسیدن به سن 29 سالگی مردانی که ازدواج نکرده بودند به طور متوسط 1.3 رفتار ضد اجتماعی از خود نشان داده بودند، این در حالی است که میزان بروز رفتار ضد اجتماعی در میان مردان متاهل به طور متوسط 0.8 مورد بود.
البته شاید شما تصور کنید این موضوع بیش‌تر به خصوصیات اخلاقی افراد بستگی دارد و ازدواج در این میان تاثیر چندانی ندارد. اما دانشمندان با انجام تحقیقات روی دوقلوهای کاملا مشابه متوجه شدند وارد شدن در زندگی مشترک واقعا می‌تواند رفتار مردان را متحول کند.
برای مثال از بین دو برادر دوقلو که هر دو در شرایط کاملا یکسان بزرگ شده بودند و از لحاظ ژنتیکی هم بسیار به هم شبیه هستند، برادری که ازدواج کرده است نسبت به قل دیگر که هنوز مجرد است کم‌تر باعث معضلات اجتماعی شده بود.

ریان کینگ از دانشگاه آلبانی و دانشگاه نیویورک که در این تحقیقات شرکت نداشته است در این باره گفت: هنوز مشخص نیست که چرا رفتار مردان بعد از ازدواج بهتر می‌شود. مردان متاهل زمان ‌بیش‌تری را همراه با همسر خود می‌گذرانند و کم‌تر زمان خود را به دوستانشان اختصاص می‌دهد. توجه به این نکته ضروری است که در بسیاری مواقع مردان رفتارهای ضد اجتماعی را در زمانی که با دوستانشان هستند از خود نشان می‌دهند و شاید این یکی از مهم‌ترین دلایلی است که مردان متاهل کم‌تر مشکل‌ساز می‌شوند.

علاوه بر آن متاهل‌ها در صورتی که به دلیل انجام کارهای غیرقانونی توسط پلیس دستگیر شوند نسبت به مجردها چیزهای بیش‌تری برای از دست دادن دارند و در بسیاری از مواقع داشتن خانواده آن‌ها را از انجام این کارها باز می‌دارد.
البته این بدان معنا نیست که هر کسی که ازدواج کند دیگر کار خلاف انجام نمی‌دهد، بلکه احتمال ارتکاب جرم در آن‌ها کم‌تر می‌شود.
تحقیقات قبلی هم نشان داده بود افراد متاهل کم‌تر مرتکب جرم می‌شوند. ازدواج کردن میزان ارتکاب جرم در میان مردان را تا 35 درصد کاهش می‌دهد. هم‌چنین مردان متاهل نسبت به مجردها سالم‌تر هستند. متاهل‌ها عمر طولانی‌تری دارند، کم‌تر دچار افسردگی می‌شوند و احتمال ابتلا به بیماری‌های قلبی و سکته نیز در آن‌ها کم‌تر است.