وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

چگونه شکم بزرگ را کوچک کنیم ؟

چگونه شکم بزرگ را کوچک کنیم ؟
شکم، با ازدیاد انباشتگی چربی های در این ناحیه بزرگ می شود و برای اینکه این ناحیه از بدنتان را کوچک کنید ، باید چربی های این ناحیه را به حرکت در بیاورید تا به مرور زمان چربی های بدن تان کم شود و شکمی صاف داشته باشید .

همانطور که از اسمش مشخص است چربی های شکمی فقط در ناحیه شکم شما انباشته می شوند و البته این آمار در بین آقایان نسبت به خانم ها بسیار بیشتر است .

در آقایان این چربی های در شکم و همچنین قسمت بالایی شکم انباشته می شوند و در خانم ها علاوه بر شکم در نواحی مانند باسن ، ران نیز انباشته شدن چربی را داریم .

کوچک کردن شکم در خانم ها و آقایان متفاوت است .

در ابتدا به کوچک کردن شکم در خانم ها می پردازیم :
زنان به دلیل سیستم خاص بدن و هورمون هایی که دارند ، تجمع چربی هایشان بیشتر در نقاط و قسمت های پایینی بدن شان می باشد : ( نواحی شکم ، باسن و ران )

با ذکر این نکته که : خانم ها بعد از یائسگی به دلیل تغییرات خاصی که در هورمون هایشان اتفاق می افتد ،  تجمع چربی در ناحیه شکمشان بیش از حد افزایش می یابد به همین دلیل خانم های یائسه باید مواظب افزایش وزن خود باشند و به طور مداوم ورزش کنند .

آقایان بین سنین 30-40 اولین برجستگی های را در شکم خود  احساس می کنند ، یعنی اولین تجمع و انباشتگی چربی از این سنین آغاز می شود .

شکم خود را اندازه بگیرید :
همیشه شکم تان را با یک متر اندازه بگیرید . اندازه ی دور کمر در خانم های نباید بیش از 80 سانت باشد و اندازه ی  دور کمر آقایان نیز نباید بیش از 94 سانت باشد .

در بعضی  که اندازه ی دور کمرشان بیش از این مقدار می باشد عوامل متابولیک ، ناراحتی های قلبی – عروقی  ، و… وجود دارد .

چربی شکمی بسیار خطرناک است :
امروزه شاید بسیاری از افراد تنها به دلیل جنبه زیبایی فورم و شکل هیکل خود به دنبال کوچک کردن سایز دور کمرشان باشند اما از نظر پزشکی ، چربی شکمی می تواند  علائمی از ظهور  پوکی استخوان  ، دیابت ، ناراحتی های قلبی – عروقی، چربی خون، کلسترول ، تری گلیسیرید  ، دیابت و … باشد .

پس اگر تا کنون فقط به دنبال جنبه ی زیبایی این امر بودید از خطرات این امر نیز آگاه شده اید .

اگر با اندازه گیری دور کمر در خانم ها رقمی بالاتر از 88 نشان داده شود و در آقایان رقمی بالاتر از 102 ، حتما باید یک تست  قلب بدهید زیرا احتمال اینکه شما به بیماری قلبی مبتلا باشید زیاد است .

با چه روشی شکم بزرگم را کوچک کنم ؟
چربی های ناحیه شکم را باید با صبر و حوصله بیشتری از بین ببرید و البته بستگی به میزان انباشتگی این چربی ها دارد .

دستورهای طلایی :
* بین وعده های اصلی غذایی ، میان وعده های کم حجمی را قرار دهید تا از گرسنگی بیش از حد شما به هنگام صرف غذای اصلی جلوگیری کنند .

* میوه ، سبزیجات را در سبد غذایی روزانه خود قرار دهید .

* به مرور زمان مصرف نشاسته را کاهش دهید زیرا بیشترین انباشتگی چربی  از مصرف نشاسته  منشا می گیرد .

* از مصرف غذاهای پر چرب اجتناب کنید .

* معمولا افراد با شروع رژیم های غذایی به طور ناخودآگاه به خود تلقین می کنند که مدام گرسنه هستند ، این حس را از خود دور کنید زیرا گرسنگی شما را چند برابر می کند و باعث می شود که رژیم  غذایی تان را نیمه کاره و بدون هیچ گونه نتیجه مثبتی رها کنید .

حرکات فیزیکی و ورزشهایی که باید انجام دهید .
*برای اینکه چربی های مستحکم ناحیه شکم را از بین ببرید باید هفته ای سه مرتبه و هر بار به مدت یک تا یک و نیم ساعت ورزش مداوم داشته باشید .

* شما همین طور می توانید در حین کوچک کردن شکمتان حرکاتی را نیز که باعث ماهیچه ای شدن شکمتان می شود انجام دهید ولی باید صبور باشید اگر خواهان شکمی صاف و زیبا هستید .