وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

تجاوز به نظامیان زن آمریکایی (+عکس)

تجاوز به نظامیان زن آمریکایی (+عکس)
به گزارش بولتن نیوز، زنانی که در نیروهای مسلح امریكا خدمت می کنند و اکنون در کشورهایی همچون افغانستان و عراق حضور دارند، بیشتر از آنكه در جنگ هدف گلوله دشمن قرار گیرند، از طرف همرزمان خود در معرض تعرض جنسی هستند!

چندی پیش تلویزیون "راشاتودی" روسیه، در گزارشی که در این خصوص پخش کرده به این مسئله مهم که وزارت دفاع آمریکا را مشغول کرده، پرداخت و اذعان کرد که تجاوز به زنان در ارتش امریکا در حالیست که مسئولان از افزایش این آمار ابراز نگرانی کرده‌اند و بررسی‌ها نشانگر آن است که یک سوم از زنان ارتش امریکا هدف تجاوز جنسی مردان ارتشی خود قرار گرفته‌اند.

آمارهای رسمی دولت امریکا نشانگر آن است که از هر سه زن در ارتش امریکا یکی هدف تجاوز به عنف نظامیان قرار می‌گیرد. حتی در این مورد کتابی هم با عنوان "تجاوز به عنف دشمن خودی" انتشار یافته است. این كتاب داستان تکان دهنده زنان نظامی را شرح می دهد که قربانی سوء استفاده جنسی همرزمان امریکایی خود شده‌اند.

یکی از فیلمسازان که سرگرم تهیه فیلمی در این خصوص است، می گوید: جرائم جنسی در ارتش امریکا به امری عادی تبدیل شده است. زیرا عاملان آن به ندرت تحت بازجویی و تعقیب قضایی قرار می‌گیرند. مرسدس گالگو گفت: "به علت اینکه زنانی که هدف تجاوز قرار می گیرند، معمولا از طرف فرماندهان و رده های بالاتر ارتش تهدید می شوند، جرات پیدا نمی کنند چنین مواردی را گزارش کنند."

 
تجاوز به نظامیان زن آمریکایی (+عکس)
هم اکنون، زنان، پانزده درصد نیروهای ارتش امریکا را تشکیل می دهند. بسیاری از مطالعات نشان می دهد، احتمال تجاوز به عنف به آنها در مناطق جنگی حتی چهار برابر می شود. تجاوز جنسی در ارتش امریکا مشکلی است که روز به روز بدتر می‌شود .

وزارت دفاع امریکا، پنتاگون، گزارش داده است، موارد تجاوز به عنف در عراق و افغانستان در یک سال گذشته۲۶ درصد افزایش داشته است. اما آمارهای واقعی بسیار بیشتر از این است، زیرا این آمار فقط با استناد به اظهارات کسانی که قربانی بوده‌اند تهیه شده است.

کسانی که هدف تجاوز جنسی در ارتش امریکا قرار گرفته‌اند معتقدند که ارتش برای آنها ارزشی قائل نیست و از آنها فقط به عنوان یک ابزار استفاده می‌کند.

شبكه تلویزیونی بی‌بی‌سی در گفت‌وگو با "مارتی ریبیرو " یكی از سربازان زن شاغل در نیروی هوایی آمریكا، از سختی‌های كار زنان در ارتش این كشور خبر می‌دهد؛ به طوری كه بسیاری از زنان شاغل در ارتش آمریكا مورد آزار و اذیت همكاران مرد خود قرار می‌گیرند و در عین حال تمهیداتی برای برخورد با متخلفین از سوی مقامات آمریكایی در نظر گرفته نمی‌شود.

 
تجاوز به نظامیان زن آمریکایی (+عکس)
"ریبیرو " در این مصاحبه گفت: با ورود به ارتش چیزی را دیدم كه انتظار دیدن آن را نداشتم. وی با اشاره به اینكه پدربزرگ و پدرش نیز در نیروی هوایی آمریكا خدمت می‌كردند، گفت: آن ویژگی‌های شخصیتی كه در پدرم هرگز مشاهده نكردم، در ارتش آمریكا دیدم.

این سرباز آمریكایی كه قربانی تجاوزات جنسی در ارتش آمریكا قرار گرفته بود، در چگونگی این اقدام گفت: در ارتش آمریكا به هر فرد دستور داده می‌شود كه در مناطق جنگی اسلحه خود را به روی زمین نگذارند، اما من برای لحظه‌ای برای استراحت و كشیدن سیگار این كار را كردم و این زمانی بود كه از سوی همكار مرد خود مورد تجاوز قرار گرفتم.

وی با اشاره به اینكه برای طرح شكایت خود، این موضوع را با مسئولان ارتش آمریكا در میان گذاشته است؛ گفت: متأسفانه آنها به من اخطار دادند، در صورتی كه علیه آنها تشكیل پرونده دهم، از آن به اتهام ترك وظیفه (زمین‌گذاردن اسلحه) بر علیه خودم استفاده می‌كنند.

 
تجاوز به نظامیان زن آمریکایی (+عکس)
بنابر این، وی پس از ترك خدمت و بازگشت از افغانستان در این باره شكایاتی مطرح نكرده است؛ زیرا این طور گمان می‌كرد كه در این جریان وی مقصر است.

این درحالی است كه رهبران كنگره آمریكا در جلساتی كه به منظور رفع مشكل تجاوز جنسی در ارتش آمریكا برگزار شد، به این نتیجه رسیده‌اند كه اقدامات بسیاری برای برخورد و ریشه‌كنی این پدیده در میان سربازان آمریكایی مورد نیاز است.

بنا بر این گزارش، در یك نظرسنجی منتشر شده در سال ۲۰۰۳ كه توسط دانشگاه آیووا و با بودجه دپارتمان دفاع آمریكا انجام شد، از میان ۵۰۰ زن شاغل در ارتش آمریكا بیش از ۳۰ درصد آنها مورد تجاوز قرار گرفته یا تجاوز به آنها ناكام مانده است و این در حالی است دپارتمان دفاع آمریكا، در گزارش سالیانه خود در سال ۲۰۱۰ تخمین زد؛ كه علی رغم گستردگی تجاوزات صورت گرفته در ارتش آمریكا، ۹۰ درصد این تجاوزات گزارش نمی‌شود.

 
تجاوز به نظامیان زن آمریکایی (+عکس)
در این باره گفتنی است، کشته شدن یک سرباز زن در ارتش امریکا در حالی که باردار بود، موجی از نگرانی ها را درباره افزایش خشونتهای جنسی در ارتش امریکا ایجاد کرد.

مادر این سرباز پس از مدتها توانست موافقت کنگره را به دست آورد و نگرانی خود را از نبود مدیریت صحیح در ارتش در خصوص سوءاستفاده های جنسی از سربازان در صحن کنگره بیان کند.

 
تجاوز به نظامیان زن آمریکایی (+عکس)
او در اظهارات خود در کنگره گفت: اگر ارتش نظام مؤثری در حمایت از کسانی که هدف تعرض و سوء استفاده جنسی قرار می گیرند داشت، اکنون دخترش زنده بود. او تاکید کرد، بی توجهی مسؤولان ارتش به شکایت دخترش در خصوص تجاوز عنف به وی در نهایت به کشته شدن او منجر شد.
 
تجاوز به نظامیان زن آمریکایی (+عکس)
"کریستوفر شیس” از نمایندگان جمهوریخواه مجلس کنگره پس از اظهارات مادر سرباز مقتول، گفت: در خصوص تعرضات جنسی، وزارت دفاع امریکا هیچ اعتبار و آبرویی ندارد.

وزارت دفاع امریکا اعلام کرد، در سال ۲۰۰۷ به پرونده ۶۰۰ مورد تعرض جنسی رسیدگی شد. از این میان فقط ۳۰ درصد در دادگاه نظامی و ۴۰درصد هم در دادگاه غیر نظامی پیگیری شد.

"جین هارمن” از دموکراتهای کنگره، گفت: این وضع باعث می شود تا قربانیان تعرضات جنسی از شکایت منصرف شوند و متخلفان نیز در جرم خود جری تر شوند. او در ادامه افزود: بیش از ۴۱ درصد از زنانی که در نیروهای مسلح امریکا خدمت می کنند هدف تعرض و تجاوز جنسی واقع می شوند. زنانی که در نیروهای مسلح خدمت می کنند از طرف همرزمان خود بیشتر در معرض تعرض جنسی هستند تا اینکه در عراق هدف گلوله قرار گیرند.

 
تجاوز به نظامیان زن آمریکایی (+عکس)
در این جلسه "مایکل روچل” از افسران بلندپایه ارتش نیز از کلیه نظامیانی که در ارتش مورد تعرض جنسی قرار گرفته اند عذر خواهی کرد.

جالب این جاست که کمیته کاری که وزارت دفاع دو سال پیش برای بررسی موارد تعرضات جنسی در ارتش تشکیل داده بود، هنوز اولین جلسه خود را تشکیل نداده است.

 
تجاوز به نظامیان زن آمریکایی (+عکس)
بر اساس آمارهای وزارت دفاع امریکا شمار تجاوزات جنسی به زنان در نیروهای مسلح امریکا در سال گذشته ۳۰۰۰ مورد بوده است.

نشریه تحقیقات کنگره آمرمکا "سی کیو ریسرچر " نیز اخیراً در گزارشی نوشت: اریکا کراولی، گروهبان یکم ارتش آمریکا در کتاب جدید خود با عنوان "تصاویر زنان کهنه سرباز جنگی " آورده است: "هنگامی که وی (کراولی) به ارزیابی سربازان پیش از اعزام به عراق مشغول بود، دریافت که بسیاری از زنان پیش از اعزام، باردار می‌شوند. "

 
تجاوز به نظامیان زن آمریکایی (+عکس)
این گزارش می‌افزاید: لوری سوینی، سرگرد بازنشسته ارتش نیز اذعان کرده است که در زمان خدمتش در عراق، مشاهده کرده که زنان باردار می‌شوند.
"مری آن رایت" سرهنگ بازنشسته ارتش آمریكا یكی از حوادثی را كه بیشتر نظامیان زن با آن روبرو می‌شوند تجاوز جنسی می‌داند كه بسیاری از این زنان نظامی كشته شده ، یا بطور مستقیم توسط متجاوزان كشته شده یا در اثر فشارهای روحی كه پس مورد تجاوز قرار گرفتن به آنها وارد می‌شد، دست به خودكشی زدند.
 
تجاوز به نظامیان زن آمریکایی (+عکس)
رایت یكی از سه مقامات وزارت امور خارجه آمریكا است كه در ماه مارس سال ۲۰۰۳ در تظاهراتی كه علیه تجاوز آمریكا به عراق به راه افتاد شركت و از سمت دولتی خود استفا کرد.

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره