وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

سوالات متداول در رابطه با مامبو

 سوالات متداول در رابطه با مامبو
.می خواهم كدی اختصاصی مثل یك شمارنده آمار گیر و یا هر كد دیگری را در سایت قرار دهم ، چگونه امكان پذیر است؟
شما باید به قسمت مدیریت ماژول های بخش كاربری مراجعه كنید و یك ماژول جدید بسازید كه در كادر ماژول مربوطه می توانید كد خود را قرار دهید و موقعیتی برای ماژول خود تعریف كنید.

2. تفاوت مجموعه و بخش چیست؟
یک مجموعه (Category) زیر مجموعه یک بخش (Section) است. مطالب وابسته به مجموعه ها می باشند و مجموعه ها وابسته به بخش ها هستند .تنها استثنایی که وجود دارد در مورد مطالب استاتیک است که این مطالب خارج از ساختار بخش ها و مجموعه ها تعریف میشوند .

3. آیا اعضا اجازه ارسال و ویرایش و انتشار مطالب را دارند؟
بله اگر شما عضوی در سایت داشته باشد می توانید به او اجازه ارسال و ویرایش و انتشار مطلب را بدهید برای این کار باید سطح کاربری او را یکی از موارد زیر قرار دهید.
Author : این دسته از اعضا می توانند مطلب ارسال نمایند اما حق ویرایش مطلب و انتشار آن را ندارند و برای انتشار مطلب فوق باید یکی از مدیران مطلب او را تایید نماید.
Editor : این دسته از اعضا هم می توانند مطلب ارسال نمایند و هم مطالب را ویرایش نمایند ولی حق انتشار آن را ندارند و باید مطلب توسط یکی از مدیران منتشر شود.
Publisher : این دسته از اعضا هم می توانند مطلب ارسال نمایند و هم مطالب را ویرایش نمایند و بدون تایید مدیران مطالب را منتشر نمایند.
لازم به ذکر است هیچ یک از این اعضا اجازه ورود به مدیریت سایت را ندارند و تنها از بخش کاربری می توانند این اعمال را انجام دهند.

4. مطالب استاتیک چیست؟
مطالب استاتیک از هر جهت شبیه سایر مطالب می باشند اما تفاوت عمده آنها در این است که شامل مجموعه یا بخشی نمی باشند . مطالب استاتیک را نمی توان به صورت بلاگ یا لیست بخش یا مجموعه دید. به عبارتی می توان گفت که مطالب استاتیک صفحاتی مستقل هستند .

5. آیا می توانم چینش مطالب صفحه اول را تغییر دهم؟
شما می توانید تعداد مطالب موجود در صفحه اصلی و همچنین تعداد ستون ها و تعداد لینک های موجود در صفحه را کنترل نمایید ، برای مشاهده آموزش این كار بر روی اینجا كلیك نمایید.

6. چرا بخش ها و مجموعه حذف نمی شوند؟
برای حذف یك مجموعه ابتدا باید تمامی آیتم های موجود در آنرا حذف كرد. همچنین برای حذف بخش باید مجموعه های موجود در آن بخش را ابتدا حذف كرد.
یاد آوری این نکته لازم می باشد که در زمان حذف آیتم ها به داخل سطل بازیافت انتقال می یابند و برای حذف کامل باید با مراجعه به سطل بازیافت آنها را حذف كرد .

7.من یك مطلب بسیار بلند دارم كه می خواهم صفحه بندی كنم آیا امكان صفحه بندی مطالب در مامبو وجود دارد؟
بله برای این كار كافی است هنگام ارسال مطلب ، از هر كجا كه خواستید مابقی مطلب به صفحه بعد موكول شود ، در زیر كادر ارسال دكمه ای وجود دارد كه بر روی آن نوشته شده P آن را فشار دهید بعد از نوشته شدن mospagebreak هر مطلبی كه باشد به صفحه بعد موكول می شود.

8. چگونه میتوان هنگان استفاده از mospagebreak برای صفحات عنوان ست کرد ؟
از این مامبوت به صورت زیر استفاده کنید :
{m o s p a g e b r e a k title= سوالات متداول در رابطه با مامبو page title}
فاصله های بین حروف را خودتان حذف كنید.

9. پسورد ادمین را فراموش کرده ام ، گزینه یاد آوری پسورد هم کارایی ندارد باید چه كار كنم؟
ابتدا وارد سی پنل سایت شده و سپس از قسمت Databases بر روی PhpMyAdmin كلیك كنید تا وارد آن شوید.
حالا در صفحه باز شده ابتدا دیتابیس سایت خود را انتخاب کنید.
پس از باز شدن دیتابیس مامبو  تیبل mos_users را پیدا كنید و سپس بر روی آیكون Brows آن كلیك كنید تا باز شود.
هم اکنون در صفحه باز شده بر روی آیکون (Edit) كه به شكل یك مداد می باشد از کاربر admin کلیک کنید.
حالا در صفحه باز شده کد موجود در قسمت پسورد را حذف کرده و کد زیر را به جای آن وارد کنید و بر روی دكمه Go کلیک کنید.
827ccb0eea8a706c4c34a16891f84e7b
هم اکنون پسورد شما به 12345 تغییر یافته و شما میتوانید به راحتی وارد مدیریت سایت شوید.

10.آیا این امكان وجود دارد كه تاریخ و ساعت انتشار مطالب را به آینده موكول كنم طوری كه در زمان تعیین شده خودكار منتشر شود؟
بله،برای این كار كافی است هنگامی كه می خواهید پست جدیدی ارسال كنید در سربرگ انتشار واقع در سمت چپ كادر ارسال مطلب تاریخ شروع انتشار را تنظیم كنید و ساعت را نیز در كنار آن بنویسید.

11.من مطلبی را منتشر كرده ام اما در صفحه اصلی نمی توانم آن را مشاهده كنم علت چیست؟
شما باید در سمت چپ كادر ارسال مطلب خود در سربرگ انتشار تیك نمایش در صفحه اول را بزنید تا در صفحه اصلی سایتتان مطلب منتشر شود.

12.می خواهم هاستی كه اكنون مامبو را در آن نصب كرده ام عوض كنم ، آیا نیاز به نصب مجدد است؟
خیر شما برای جابجایی سایت خود از هاستی به هاست دیگر نیازی به نصب مجدد مامبو ندارید .اگر می خواهید خودتان این كار را انجام دهید یكی از راه كارها این است كه شما از وارد سی پنل خود شوید و از قسمت بك آپ ، از Home Directory و Databases بك آپ بگیرید و در هاست جدید Restor كنید مامبوی شما به درستی كار می كند.

 
 
 
پایگاه فرهنگی تفریحی ایران ناز

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره