وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

رسمی بسیار عجیب در مورد زنان بیوه شده!!

رسمی بسیار عجیب در مورد زنان بیوه شده!!
براساس یك سنت عجیب در برخی قبایل جنوب سودان، زن پس از مرگ شوهرش،به عنوان ارث به برادر شوهر تعلق می گیرد.
موروثی شدن زن به گونه ای است كه حتی برای او و برادر شوهرش عقد جاری نمی شود. هدف از این اقدام جلوگیری از ازدواج مردان غریبه با زنان بیوه این قبایل است. گرچه برخی افراد تحصیل كرده و آگاه قبایل از چنین اقدامی ناراضی هستند ولی به دلیل سنت ها و رسوم رایج در جنوب سودان نمی توانند مانع از انجام آن شوند.
شبكه الجزیره قطر در گزارشی درباره این سنت عجیب،می افزاید: در هنگام مرگ همسر، برادر بزرگ او برای ازدواج با بیوه اولویت دارد و فرزندانی كه پس از این ازدواج متولد می شوند منتسب به همسر فوت شده هستند. تعداد كمی از زنان شجاعت سرپیچی از این سنت قبایل را پیدا می كنند زیرا مردان قبیله كاملا از آن راضی هستند و بر انجام كامل آن نظارت می كنند. انجمن های مدافع حقوق زنان هم اعتراضی به این سنت ندارند.
 
براساس این گزارش، جوانان و افراد تحصیل كرده این سنت را قبول ندارند ولی تعداد كمی از آنان به طور علنی این مخالفت را بیان می كنند. در قبایل جنوب سودان قدرت و احترام خانواده فقط با افزایش تعداد اعضای آن نشان داده می شود لذا زن این خانواده ها نباید با مرد غریبه ازدواج كند. بر اساس همین منطق است كه مردان حق دارند هر تعداد همسر كه مایل هستند اختیار كنند.
در ادامه گزارش الجزیره آمده است: تعداد همسران افراد ثروتمند و صاحب نفوذ این قبایل تا 100 همسر هم می رسد. آنچه در قبایل جنوب سودان حرف اول و آخر را می زند، سنت ها و رسوم رایج است حتی اگر این رسوم برای سایرین بسیار عجیب و شگفت آور باشد. همه باید از این سنت ها پیروی كنند و كمتر كسی درباره آنها پرسش و چون و چرایی دارد.