وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

روغن هسته انگور را بخوریم یا نخوریم؟

روغن هسته انگور را بخوریم یا نخوریم؟
روغن هسته انگور از جمله روغن‌های جدیدی است كه در بازار ایران وارد شده و از این جهت كه حاوی اسیدهای چرب با یك باند دوگانه است، به روغن زیتون شباهت زیادی دارد.

از سوی دیگر، روغن هسته انگور ماده‌ای به نام رزوراترول دارد كه یكی از پلی‌فنول‌های بسیار قوی و با اهمیت در رژیم غذایی است و می‌تواند از بسیاری بیماری‌ها از جمله بیماری‌های چشمی، قلبی، كلیه و دیابت پیشگیری كند.

نكته‌ای كه مهم است و باید به آن توجه كرد، آن است كه روغن هسته انگور یا هر روغن دیگری را هر چقدر هم كه مفید باشد نباید به‌طور كامل جایگزین سایر روغن‌ها كرد.

در تغذیه همواره باید تعادل و توازن را مورد توجه قرار داد. وقتی مصرف روغن‌های جامد را كم می‌كنیم، می‌توانیم از روغن‌های مایع مثل روغن زیتون، آفتابگردان و هسته انگور استفاده كنیم. اما نباید روغن‌های مصرفی ما فقط روغن هسته انگور باشد.

از آنجا كه رزوراترول به حرارت حساس است، نباید روغن هسته انگور را به قصد پخت و پز حرارت دهیم. حتی اگر روی بسته‌بندی این روغن نوشته شده باشد: «مقاوم به حرارت»، نباید از آن برای پخت و پز استفاده كرد زیرا در این صورت مواد مفید داخل روغن از بین می‌روند. بهتر است از این روغن به‌عنوان روغن سالاد در غذاهایی كه حرارت نمی‌بینند، استفاده شود. طبیعتا خواصی كه در روغن هسته انگور وجود دارد و با مصرف آن به بدن می‌رسد، با جویدن هسته انگور هم به بدن خواهد رسید. منتها این از جمله مواردی است كه نمی‌توان همیشه روی آن حساب كرد.

برخی افراد ممكن است به دلیل تنبلی روده‌شان، خراش مری یا حتی به خاطر طعم گس خود این محصول، تمایلی به مصرف آن نداشته باشند اما اگر این مشكلات وجود نداشته باشد، مصرف هسته انگور راهی برای ورود رزوراترول به بدن است و مصرف روغنش نیز از مصرف خود هسته انگور راحت‌تر است.

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره