وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

سری جدید قهوه تلخ کی به بازار می آید؟

سری جدید قهوه تلخ کی به بازار می آید؟
به گزارش ایسنا، تاكنون 10 مجموعه ـ شامل 30 قسمت ـ از سریال «قهوه تلخ» عرضه شده است و سری یازدهم از این سریال ـ شامل قسمت‌های 31، 32 و 33 ـ پس از محرم توزیع می‌شود.

تصویربرداری سریال «قهوه تلخ» به كارگردانی مهران مدیری همچنان در لوكیشن اصلی این سریال واقع در خیابان فرشته ادامه دارد.

اما آنچه در ادامه می‌خوانید روایت خبرنگار سرویس تلویزیون ایسنا از پشت صحنه‌ی سریال «قهوه تلخ» است كه به تصویربرداری قسمت‌های اولیه‌ی این سریال در مهر ماه مربوط می‌شود.

پشت صحنه‌ی سریال «قهوه تلخ» همانند محصولی كه در خانه‌ها به دست مردم می‌رسد، صمیمی است و شوخی رمز كارت داخل جعبه‌های سی.دی فیلم، در پشت صحنه، از میان مردم عادی كه این مجموعه را می‌بینند، جدی‌تر است؛ تا آنجا كه از زبان عوامل شنیده می‌شود، خود مهران مدیری هم هر بار، شماره‌ی رمز را اس.ام.اس می‌كند و چشم انتظار برنده شدن یكی از آن واحدهای آپارتمانی است!

یك خانه‌ استیجاری در خیابان فرشته، مكانی است كه مهران مدیری این روزها سریال «قهوه تلخ» را در آن می‌سازد؛ البته «پاورچین» هم پیش از این در همین خانه تصویربرداری شده بود.

مهران مدیری در اوایل ساخت «قهوه‌ تلخ» توانست قانون كپی رایت و احترام به حقوق مولفین كه مدت‌ها به دست فراموشی سپرده شده بود را با دیالوگ‌هایی كه در ابتدای سی دی‌هایش ضبط كرده بود، وارد ادبیات عامیانه‌ی مردم كند؛ در كنار مردم عادی برخی كارگردانان از جمله حسن فتحی هم به حمایت از او برخاسته و اعلام كردند كه مدیری به نیابت از سایرین این كار را انجام داده است.

بخش‌هایی از سریال «قهوه تلخ» در مجموعه فرهنگی ــ تاریخی نیاوران تصویربرداری شده است كه هنوز هم این مجموعه‌ی تاریخی برای فیلم‌برداری، هزینه‌های بسیار گرانی را از تهیه كنندگان دریافت می‌كند.

سایر لوكیشن‌ها كه به بخش تاریخی سریال «قهوه تلخ» مربوط می‌شود، در همین خانه اجاره‌ای ساخته شده و می‌توان به زندان،‌ اتاق خواب پادشاه‌، بازار، نظمیه‌ و… اشاره كرد؛ نقش‌های روی شیشه‌ها و دیوارها نیز كه رنگ و بوی قاجاری را به لوكیشن‌های این فیلم هدیه داده است كار پانتآ واعظ نیا است.

كارطراحی لباس و گریم این مجموعه نیز مانند طراحی صحنه‌اش، گسترده و پر هزینه بوده است و لباس‌ها با پژوهش‌های مختلف در زمینه لباس‌های دوره قاجار طراحی‌ شده‌اند كه البته با تغییراتی در رنگ در این مجموعه ارائه شده‌اند.

از زمانی كه نخستین قسمت‌ها از «قهوه تلخ» عرضه شد بیش از سه ماه می‌گذرد؛ در بدو امر ـ 23 شهریور ماه ـ اعلام شد كه ساخت این مجموعه با 34 بازیگر اصلی و گروهی شامل 200 نفر و با پیش تولید حدود پنج ماه برای طراحی و ساخت دكور و همچنین طراحی و دوخت لباس، از تیرماه سال 88 آغاز شده و حدود شش ماه دیگر ـ تا پایان سال 89 ـ ادامه خواهد داشت. اما با توجه به اینكه تولید و خصوصا عرضه‌ی «قهوه تلخ» در مقاطعی مانند همین هفته‌های اخیر، با توقف همراه بوده است، شاید باید ساخت این سریال طنز را در سال 90 هم انتظار كشید.