وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

بخورید ، بخوابید و لاغر شوید!

بخورید ، بخوابید و لاغر شوید!
با وجود آن که سوخت و ساز بدن به طور طبیعی در هر دهه ، بعد از 40 سالگی بین 2 تا 5 درصد کاهش می یابد اما راههای بسیاری برای افزایش روند سوخت و ساز در بدن در هر سن و شرایطی وجود دارد.

به طور کلی مطالعات زیادی نشان می دهند که حرکات ورزشی به عنوان مثال در تمرینات ایروبیک ، دویدن ، پیاده روی سریع ، شنا، دوچرخه سواری و… برای 4 تا 5 نوبت در هفته باعث افزایش هرچه بیشتر سوخت و ساز بدن می شود.

استفاده از حرکات قدرتی مانند وزنه برداری هم البته به صورت منظم یعنی 2 تا 3 روز در هفته تا 27.4 درصد سوخت و ساز را افزایش می دهد ؛ چراکه حرکات قدرتی ماهیچه ساز هستند و ماهیچه ها مصرف کننده کالری. در حقیقت با وجود حجم مناسبی از ماهیچه ها ، شما سوخت و ساز دارید حتی وقتی در حالت نشسته یا استراحت کامل هستید.

فراموش نکنید هنگامی که روزه هستید یا از رژیم غذایی استفاده می کنید یا زمانی که مقدار کالری مورد نیاز بدن خود را محدود می کنید ، در واقع سوخت و ساز بدن خود را کاهش داده اید بنابراین با یک برنامه زمانی مناسب بین هر 4 تا 5 ساعت از روز حتما غذای مختصری میل نمایید؛  زیرا غذا خوردن تاثیر بسیار مناسبی در سوخت و ساز بدن دارد.

 
در واقع بدن برای هضم و جذب غذا انرژی مصرف می کند که تاثیر گرمایی زیادی دارد.علاوه بر تاثیر مصرف مواد غذایی بر سوخت و ساز بدن ، آمیختن مواد غذایی با پروتئین ، تاثیر بسیار مطلوبی روی افزایش سوخت و ساز در بدن دارد.
 
علاوه بر این مصرف پروتئین تضمینی برای نگهداری و تولید بیشتر حجم ماهیچه ها می شود. به طور مثال برای فردی با وزن تقریبی 63 کیلوگرم ، روزانه تقریبا 70گرم پروتئین نیاز است.

از منابع غنی پروتئین می توان ماهی ، مرغ ، گوشت راسته ، شیر کم چرب ، ماست رژیمی ، تخم مرغ ، عدس و دانه های گیاهی مانند باقلا نام برد.