وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

بهترین روش برای پاک کردن تاتو و خالکوبی

بهترین روش برای پاک کردن تاتو و خالکوبی
در مقایسه با سایر روش های درمانی بهترین و بی خطر ترین روش با کمترین عوارض برای از بین بردن و پاک کردن خالکوبی و تاتو است.

دکتر پروین منصوری، عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفت وگو با خبرنگار بهداشت و درمان ایسنا منطقه علوم پزشکی تهران، از پاک کردن تاتو به عنوان یکی از مهم ترین مشکلات زیبایی پوست یاد کرد و گفت: استفاده از لیزرها انقلابی در درمان تاتو ایجاد کرد و روشی را به وجود آورد که بتواند به صورت بی خطر با نتایج نسبی بهتر تاتو را به صورت نسبی و یا کامل از بین ببرد.

لیزر روبی اولین دستگاهی بود که در درمان تاتو استفاده شد و قادر بود خالکوبی هایی که به رنگ خاکستری یا مشکی بودند را به صورت کامل یا نسبی در چند جلسه از بین ببرد.

وی ادامه داد: استفاده از این لیزر برای تغییر رنگ ماده خالکوبی شده در افراد با رنگ پوست تیره، به دلیل رقابت میان رنگ پوست و رنگ ماده خالکوبی شده، پر رنگ یا حتی سفید شدن و بی رنگ شدن پوست و یا ایجاد جوش بر روی پوست را به دنبال داشت.

منصوری با اشاره به روشی به نام «کیو سوییچینگ» برای پاک کردن رنگ خالکوبی، ادامه داد: در این روش نتایج زیبایی بسیار زیادتر و بروز عوارض احتمالی بسیار کمتر است.

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران افزود: امروزه لیزرهای دیگری مانند کیو سوییچ Nd و … می توانند رنگ های بیشتری را از بین ببرند و حتی برای از بین بردن خال کوبی های قرمز رنگ یا رنگ های دیگرهم می توان از این لیزرها استفاده کرد.

منصوری با بیان این که در حال حاضر نمی توان ادعا کرد که با استفاده از لیزری خاص می توان صد درصد در یک یا دو جلسه خالکوبی ها را از بین برد، ادامه داد: از آنجا که رنگ های متعددی در خالکوبی ها وجود دارد و رنگ دانه ها نیز در عمق های متفاوتی از پوست وارد می شوند برای تخریب این رنگ دانه ها به جلسات متعدد لیزر و لیزرهای متعدد با طول موج های متفاوت نیاز است.

منصوری افزود: متاسفانه در گذشته برای از بین بردن خالکوبی از روش هایی مانند سایش پوست، سرما درمانی (کرایوتراپی) یا حتی روش های تخریبی مانند ساییدن با نمک و مواد دیگر استفاده می شد که اغلب با نمای ناپسندی همراه بود.

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره