وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

زمان طلایی برای بارداری چه سنی است؟!

زمان طلایی برای بارداری چه سنی است؟!
اطلاعات داخلی و بین‌المللی نشان می‌هد بارداری‌های زیر 18 سال و بالای 35 سال هم برای مادر و هم برای جنین تأثیر منفی دارد.

رئیس اداره جمعیت و تنظیم خانواده وزارت بهداشت گفت: زمان طلایی بارداری زنان 20 تا 30 سالگی و زمان مناسب بارداری 18 تا 35 سالگی است.

محمد اسلامی افزود: هرکاری یک زمان طلایی دارد مانند درس خواندن، ورزش کردن، آموختن، باروری هم یک زمان مناسب و یک زمان طلایی دارد که زمان مناسب آن 18 تا 35 سالگی و زمان طلایی 20 تا 30 سالگی بانوان است.

وی افزود: همه خانم‌ها و آقایانی که ازدواج می‌کنند برای داشتن یک باروری مناسب و بی دغدغه باید زمان ازدواج و فرزندآوری خود را طوری تنظیم کنند که این فرصت‌های مناسب و طلایی را از دست ندهند. وی با اشاره به اینکه دوره پرخطر هم برای بارداری وجود دارد، گفت: خارج از دامنه سنی مناسب و نامناسب دوره خطرناک بارداری است. به گونه‌ای که اطلاعات داخلی و بین‌المللی نشان می‌هد بارداری‌های زیر 18 سال و بالای 35 سال هم برای مادر و هم برای جنین تأثیر منفی دارد.

وی اضافه کرد: در کشور ما خوشبختانه به برکت انقلاب و افزایش سطح تحصیلات مردم بارداری‌های زیر 18 سال کمتر شده است. ضمن اینکه افزایش سن ازدواج هم نباید آن قدر طولانی شود که فرصت‌های طلایی و مناسب از دست برود.