وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

راهکاری جدید برای درمان بیماری سینوزیت

راهکاری جدید برای درمان بیماری سینوزیت
آیا سینوزیت دارید و دائم ناراحت هستید ؟ چه باید کرد ؟
یك متخصص گوش، حلق و بینی گفت: می‌توان با استفاده از لیزر سرد، بدون درد و التهاب و در مدتی كوتاه بیماری سینوزیت را درمان كرد.
 
دكتر امیر آب‌آب‌زاده  اظهار كرد: در بیماری سینوزیت منافذ سینوسی بینی فرد مبتلا دچار ورم و التهاب می‌شوند كه معمولا بر اثر عفونت‌های ناشی از سرماخوردگی ایجاد می‌شود و فرد مبتلا به سینوزیت كه بر اثر عفونت ایجاد شده، درد، تب و مشكلات دیگری را تجربه می‌كند.

وی افزود: بر اثر بیماری سینوزیت به دلیل التهاب و تورم ایجاد شده در منافذ سینوسی، منفذ تخلیه سینوسی دچار انسداد می‌شود كه در روش‌ درمانی آندوسكوپی و با بیهوش‌ كردن بیمار، منافذ مسدود شده را باز می‌كنند.

آب‌آب‌زاده تصریح كرد: برای درمان سینوزیت می‌توان از لیزر سرد یا لیزر كم ‌توان استفاده كرد. لیزر سرد دارای اثر ضد درد و ضد التهاب و تورم است كه هم‌ اكنون از این نوع لیزر در رشته فیزیوتراپی بسیار استفاده می‌شود، ولی استفاده از لیزر سرد برای درمان سینوزیت هنوز رایج نشده است.

وی خاطرنشان كرد: لیزر سرد دارای طول‌ موج 600 تا 1000 هرتز است و امواج قرمز و مادون قرمز را شامل می‌شود. از طول‌ موج قرمز برای موارد درمانی در سطح پوست استفاده می‌شود و طول‌ موج مادون قرمز برای نواحی عمیق‌تر تا حدود پنج سانتی‌متر، مفید است.

این متخصص گوش، حلق و بینی  اظهار كرد: در این روش نور لیزر به درون بینی و به منفذ دریچه مینوس كه در منطقه فوقانی بینی قرار دارد، تابانده می‌شود. نور قرمز روی بینی و نور مادون ‌قرمز روی سینوس‌ها تابانده می‌شود و این كار حدود سه تا پنج جلسه و هر بار برای چند دقیقه انجام می‌شود و پس از آن سینوزیت درمان می‌شود.

آب‌آب‌زاده گفت: مننژیت، كوری و سردردهای شدید از عوارض بیماری سینوزیت است كه با استفاده از روش درمانی لیزر می‌توان از بروز این عوارض در بیمار پیشگیری كرد. همچنین استفاده از روش درمانی لیزر سرد موجب كاهش زمان درمان سینوزیت می‌شود و بدون نیاز به انجام عمل جراحی سینوزیت قابل درمان خواهد بود.
 
وی در پایان افزود: درحال حاضر امكان درمان سینوزیت با استفاده از لیزر تنها در اهواز فراهم است و لازم است استفاده از این روش درمانی در دیگر شهرهای كشور هم گسترش یابد.

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره