وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

هشت رویدادی که جهان را در سال 2010 تکان دادند!

هشت رویدادی که جهان را در سال 2010 تکان دادند!
1) سیل پاکستان
بدون شک جاری شدن سیل در پاکستان یکی از مهمترین تحولات سال میلادی 2010 بود. اتفاقی که تا ماهها خبرهای آن تیتر یک اغلب خبرگزاریها و رسانه های جهان بود.
این سیل در مجموع بیش از 9 میلیارد و 700 میلیون دلار خسارت برجا گذاشت، بیش از 100 هزار نفر آوره شدند و دو و نیم میلیون نفر از کودکان پاکستانی در خطر سوءتغذیه قرار گرفتند. بر اساس اعلام دولت پاکستان، درنتیجه این سیل چهار هزار و 342 نفر از مردم این کشور کشته شدند.

2) استاکس نت
ویروسهای رایانه ای که اقدام به سرقت مشخصات افراد می‌کنند مورد جدیدی نیستند. اما آنچه که در سال 2010 به عنوان ویروس در رایانه ها مشاهده شد چیزی فراتر از یک کرم معمولی بود. استاکس نت اولین ویروس رایانه ای بود که عنوان اسلحه سایبری را به خود اختصاص داد.

 
یک برنامه رایانه ای که می‌تواند از سخت ترین سدها بگذرد و جدیدترین ویروس یابها نیز به سختی می‌توانند رد آن را بگیرند. این ویروس در سال 2010 در کشورهای زیادی همچون چین، ایران، هند و حتی خود آمریکا ایجاد مشکل کرد.

3) حمله به کاروان آزادی
در آخرین روزهای فصل بهار بود که انتشار خبری موجب تعجب و حیرت جهانیان شد. حمله نظامیان رژیم صهیونیستی به کشتی های حامل کمک های انسان دوستانه به نوارغزه و کشته شدن دست کم 9 فعال صلح در این حادثه ، خبری بود که تا مدتها یکی از مهمترین بخش های خبری رسانه های مختلف را به خود اختصاص داد.

4) تشکیل دولت عراق
در تاریخ 30 آذرماه سال جاری سرانجام بعد از گذشت بیش از 9 ماه از انتخابات پارلمانی عراق دومین دولت این کشور شکل گرفت. روند پیچیده تشکیل دولت 289 روز طول کشید که یکی از طولانی ترین روند شکل گیری یک دولت در جهان بود و به همین دلیل در کتاب گینس هم ثبت شد.

مردم عراق شانزدهم اسفند 88( 7 مارس) با وجود تهدیدهای فزاینده گروههای تروریستی از جمله القاعده برای انتخاب نمایندگان خود در دومین پارلمان پس از سرنگونی رژیم دیکتاتوری صدام معدوم به پای صندوقهای رای رفتند و 325 نماینده خود را برگزیدند، میزان مشارکت مردمی‌در این انتخابات 62 درصد اعلام شد؛ نکته قابل توجه در این انتخابات شرکت گروههای وابسته به اقلیت بود که اولین انتخابات پارلمانی را تحریم کرده بودند.

5) نجات معدنچیان شیلی
در تاریخ 21 مهرماه سال جاری عملیات نجات 33 معدنچی شیلیایی که به مدت بیش از دو ماه در یک معدن گیر افتاده بودند آغاز شد. عملیات نجات این افراد به حدی مهم بود که اغلب شبکه های خبری اقدام به پخش زنده عملیات نجات کرده بودند. عملیات نجات این معدنچیان 22 ساعت و 39 دقیقه طول کشید.

در تمام مدت 22 ساعت و 39 دقیقه ای که عملیات مذکور به طول انجامید، مردم سراسر شیلی و دیگر کشورهای جهان از طریق کانالهای ماهواره ای شاهد جزئیات نجات معدنچیان بودند و خبرهای مربوط به این عملیات در صدر خروجی رسانه های جهان قرار داشت.
 
از سوی دیگر حضور هزاران نفر از جمله خبرنگاران، مقامهای سیاسی و اعضای خانواده معدنچیان شور خاصی به عملیات نجات داده بود. همچنین "سباستین پینه را" رئیس جمهوری شیلی در تمام مدت این عملیات با حضور در محل، شخصا به کارگران نجات یافته خوشامد می‌گفت. همزمان با پایان این عملیات نیز سراسر شیلی شاهد جشن و شادمانی شد و مردم این کشور به سبب نجات این کارگران به ابراز خوشحالی پرداختند.

6) ویکی لیکس
در سال 2010 یک سایت گمنام به دلیل انتشار مطالبی تبدیل به مهمترین و و پربازدید کننده ترین سایتهای جهان شد. این سایت ویکی لیکس نام داشت که اقدام به انتشار اسناد محرمانه دولت آمریکا می‌کرد. این سایت در ابتدا اسنادی را در رابطه با حقایق پنهان جنگ افغانستان منتشر کرد و در مراحل بعد اسنادی را در رابطه با اقدامات آمریکا در کشورهای دیگر و جاسوسی سفارتخانه های ایالات متحده منتشر کرد که این امر با واکنش واشنگتن مواجه شد.

7) زلزله هائیتی
در آغازین روزهای سال 2010 میلادی بود که بزرگترین زلزله 200 سال اخیر هائیتی در این کشور به وقوع پیوست. در آن تاریخ زلزله ای با قدرت 7 ریشتر هائیتی را لرزاند که به رغم بر جا گذاشت بیش از 300 هزار کشته، پیامدهای آن حتی تا آخرین روزهای سال ادامه داشت.

مواردی چون لشگرکشی آمریکا به این کشور به بهانه تامین امنیت، دزدیده شدن کودکان و آزار جنسی آنها از سوی نظامیان بیگانه، گرسنگی سیل زدگان و بروز زد و خوردهای خونین میان آنها برای بدست آوردن غذا و شیوع بیماری وبا در هائیتی همگی مصائبی بودن که بعد از وقوع زلزله گریبان مردم این کشور را گرفت.

8) تحولات شبه جزیره کره و وقوع جنگ
شبه جزیره کره در سال 2010 میلادی یکی از پرخبرترین نقاط جهان بود. غرق شدن یک فروند کشتی چینی و بروز تنش میان پکن و توکیو و در پی آن و مداخله آمریکا برای حل آن، رزمایش های متعدد کره جنوبی و خبرهای مربوط به وضعیت رهبر کره شمالی همگی خبرهای بودند که موجب می‌شدند شبه جزیره کره هر روز در رسانه ها مطرح باشد.

اما آنچه موجب شد تا خبرهای این منطقه  به عنوان یکی از پرخواننده ترین خبرهای جهان شناخته شود بروز درگیری نظامی‌میان دو کره و شلیک گلوله های توپ به سواحل کره جنوبی بود. تحولات مربوط به این درگیری نظامی‌تا روزهای پایانی سال نیز ادامه داشت به نحوی که هر چند روز یکبار یکی از دو کره دیگری را تهدید به آغاز جنگ و حتی رویارویی هسته ای می‌کرد.

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره