وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

غوغای مهران مدیری در یوتیوب !!

غوغای مهران مدیری در یوتیوب !!
واكنش های متناقض به یك اتفاق فرخنده
داستان حاشیه‌های مهران مدیری و سریال «قهوه تلخ» با پخش فیلم جدید یك‌ساعته از او در اینترنت ابعاد تازه‌ای گرفته است. و خارج و داخل یكسره دارند به این اتفاق واكنش نشان می‌دهند. چند روز پیش بود كه فیلمی حدودا یك ساعته به كارگردانی مهران مدیری در سایت‌هایی مثل «یوتیوب» و به دنبال آن دیگر سایت‌ها منتشر شدو بلافاصله به یكی از پربیننده ترین برنامه ها بدل شد.
 
این فیلم كه نه تیتراژ آغازینی دارد و نه پایانی، به تمسخر شبكه‌های ماهواره‌ای فارسی‌ زبان ضد نظام می‌پردازد. بازیگرانش اكثراً از میان بازیگران سریال «قهوه تلخ» هستند و شخص مهران مدیری یكی از چهره‌های اصلی این فیلم است. بازیگران فیلم در جای كاراكترهای كانال‌های ماهواره‌ای نشسته‌اند و آنها را دست می‌اندازند. ساعتی پس از انتشار این فیلم در یوتیوب و دیگر سایت‌ها، واكنش‌ها به این فیلم آغاز شد.
 
گمانه زنی‌های اولیه طیف های مختلفی را شامل می شد. طبیعتا در داخل كشور كسی از دست انداختن سایت ها و شبكه‌های ضد انقلاب ماهواره ای گله ای ندارد. چه در مقابله با تبلیغات مغرضانه این شبكه ها زبان طنز آن هم با استفاده از چهره های مشهور تلویزیونی دقیقا همان چیزی بود كه كمبودش احساس می شد. اما تفسیر های ثانویه متفاوت تر بودند.
گروهی این برنامه را نشانه متقنی از ارادت مدیری به آرمان های نظام و حس میهن‌دوستی او قلمداد كردند و گروهی دیگر آن را حركتی حساب شده برای ترمیم رابطه مدیری با تلویزیون دانستند كه پس از پخش قهوه تلخ خارج از رسانه ملی به سردی گراییده بود.
 
به عنوان مثال سایت «فردا» درباره پخش این سریال نوشت: «مدیری كه در مجموعه خود اجرای سطح پایین این مجریان را به نمایش می‌گذارد، گویی می‌خواهد باب آشتی را با رسانه ملی هم باز كند و به آنها نشان دهد كه همواره پشتیبان نظام جمهوری ‌اسلامی و انقلاب است و با وجود هرگونه اختلاف سلیقه در نوع سریال‌های طنز بین خود و مسئولان رسانه ملی، دست از حمایت از آرمان‌های انقلاب نمی‌كشد.»
در این میان سایت های خارج نشین نیز مدیری را از تیغ تند حملات خود در امان نگذاشته و به او انواع و اقسام اتهامات را وارد ساختند. رسمی‌ترین واكنش‌ را خشایار الوند، دوست مدیری و یكی از نویسنده‌های مجموعه «قهوه تلخ» نشان داد.
 
او در گفت‌وگو با كافه سینما گفت: «البته شخص آقای مدیری قرار است نسبت به این فیلم واکنش نشان بدهند. این کلیپ مربوط به یک مجموعه آیتم هست که چهار سال پیش ساخته شد و قرار بود وارد شبکه خانگی بشود. این آیتم ها شامل شوخی هایی با تلویزیون، برنامه های ماهواره ای و این طور مسایل هست.
 
اما بعد از ساخته شدن این آیتم ها آن ها را به آرشیو سپردیم و دیگر پیگیر آنها نشدیم.حتی سراغ مجوز گرفتن برای آنها هم نرفتیم که باعث دلخوری هایی نشود اینکه بعد از این همه مدت چرا و از چه طریقی این ویدئو منتشر شده برای ما هم نامعلوم است.»
 
در این فیلم مهران مدیری با اشاره‌ای مستقیم، به‌شیوه اجرا و مدیریت یكی از كانال‌های ایرانی خارج نشین ، آنها را به تمسخر می گیرد. شخصی كه مدیری در این فیلم نقشش را بازی می‌كند، نسبت به پخش این فیلم واكنش نشان داد و مدیری را تهدید به افشای برخی پرونده‌ها كرد!
همه این اتفاقات در حالی می‌افتد كه «قهوه تلخ» آخرین ساخته مهران مدیری در اوج محبوبیت و موفقیت قرار دارد و تازه قرار است از هفته‌های آینده بازیگران مشهوری همچون امین حیایی و بهرام رادان نیز در چند قسمت مهمان مجموعه شوند. جدیدترین قسمت قهوه تلخ دوشنبه به بازار می‌آید.
اما هرچه هست و انتشار این تكه فیلم پربیننده با هر نیتی صورت گرفته باشد نشان می دهد كه در نبرد رسانه ای، باید از تمام نیروها استفاده كرد. چتر را باید چنان گسترده ساخت كه چهره محبوب و كارآمدی مثل مدیری از آن خارج نماند. همان اشتباهی كه در مورد فردوسی پور نیز برخی خامدستانه به دنبال آن هستند. از این دیدگاه می توان انتشار این تكه فیلم را حال با هرنیتی اتفاقی فرخنده قلمداد كرد.

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره