وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

جزئیات جدیدی از فوت دانش‌آموز تهرانی در استخر

جزئیات جدیدی از فوت دانش‌آموز تهرانی در استخر
به دنبال انتشار خبری مبنی بر فوت یك دانش‌آموز تهرانی در یكی از استخرهای وابسته به شهرداری مشخص شد كه این دانش‌آموز در تاریخ 8 دی سال‌جاری در استخر دچار بدحالی شده و پس از انتقال به بیمارستان، جان باخته است.

درپی انتشار خبری در تاریخ جمعه 17 دی‌ماه 89 در خبرگزاری فارس، درباره حادثه فوت دانش‌آموز تهرانی در یكی از استخرهای تهران و با پیگیری‌های تكمیلی خبرنگار فارس جزئیات بیشتری از این حادثه مشخص شد.

دانش‌آموز فوت شده در پایه اول ابتدایی تحصیل می‌كرد

حسین بابویی، رئیس گروه تربیت‌بدنی اداره‌كل آموزش و پرورش شهر تهران با اعلام برخی از جزئیات این حادثه، گفت: دانش‌آموز متوفّی از دانش‌آموزان دختر پایه اول ابتدایی یكی از مدارس تابعه منطقه 17 تهران بوده است.

وی با ابراز بی‌اطلاعی از نام این دانش‌آموز و تاریخ درگذشت وی، مجدداً تاكید كرد‌ كه حادثه مورد اشاره در خارج از طرح آموزش شنا به دانش‌آموزان بوده و از لحاظ سازمانی ارتباطی با آموزش و پرورش ندارد.

* حادثه در استخر؛ فوت در بیمارستان

در پیگیری‌های بعدی از آموزش و پرورش شهر تهران و مجموعه ورزشی "مروارید " شهرداری تهران (ویژه بانوان)، مشخص شد كه این دانش‌آموز در تاریخ 8 دی‌ماه سال جاری و در شرایطی كه در خارج از زمان اجرای طرح آموزش شنا به دانش‌آموزان، به همراه مادرش به این استخر مراجعه كرده بود، در لحظات اولیه ورود به آب و در ساعت 16 و 25 دقیقه دچار مشكل جسمی شده است.

بر این اساس، پس از آنكه نجات غریق‌های استخر وی را از آب خارج كرده و عملیات احیاء را بر روی او انجام داده‌اند، توسط اورژانس به بیمارستان اعزام شده است.

شنیده‌ها حاكی از آن است كه این دانش‌آموز در ساعت 8 صبح روز پس از حادثه، در بیمارستان جان باخته است.

* مرگ مغزی؛ علت احتمالی فوت دانش‌آموز تهرانی

به گفته مسئولان استخر "مروارید "، نظریه پزشك این دانش‌آموز حاكی از آن است كه نرسیدن خون به مغز و مرگ مغزی علت فوت وی بوده است. البته نظریه پزشكی قانونی هنوز اطلاع‌رسانی نشده است.

پیش از این، حسین بابویی رئیس گروه تربیت‌بدنی اداره كل آموزش و پرورش شهر تهران در گفت‌و‌گو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبری فارس «توانا» اعلام كرده بود كه «این حادثه در استخر "مروارید " شهرداری تهران اتفاق افتاده و در خارج از ساعت اجرای طرح آموزش شنا به دانش‌آموزان سوم ابتدایی (طرح سباح) بوده است».

وی افزود: این حادثه 100درصد در ساعت غیردانش‌آموزی بوده است؛ چرا كه "طرح سباح " در ساعت 15 و30 دقیقه به اتمام می‌رسد اما این حادثه پس این زمان و از ساعت 16 به بعد اتفاق افتاده است.

بابویی ادامه داد: همچنین استخر محل حادثه نیز برای آموزش و پرورش نبوده و متعلق به شهرداری است و دانش‌آموز فوت شده نیز در ساعت آزاد، پس از آنكه مادرش وی را به محل استخر رسانده، دچار حادثه شده است.