وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

عاجز ماندن کاخ سفید از یک رسوایی

عاجز ماندن کاخ سفید از یک رسوایی
به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس،‌ چند ماه پس از اعلام کاخ سفید در خصوص مهار و پاک‌سازی کامل خلیج مکزیک، لایه عظیمی از نفت در سواحل باتلاقی ایالت لوئیزیانا کشف شده است.

مقامات ایالت لوئیزیانا اعلام کردند که بخش‌هایی از سواحل این منطقه در حالی که هشت ماه از انفجار سکوی نفتی شرکت بریتش پترولیوم در خلیج مکزیک می‌گذرد و دولت آمریکا همواره از پاکسازی منطقه سخن می‌گوید، هنوز آلوده است.

انفجار سکوی نفتی شرکت بی‌پی در خلیج مکزیک، بزرگ‌ترین فاجعه نفتی آمریکا بوده است.

"بیلی نانگسر"، رسیس دولت منطقه "پلاکماینز" گفت: این بزرگ‌ترین پنهان‌کاری تاریخ آمریکا بوده که افکار عمومی را به بازی گرفته است.

"رابرت بارهم" معاون سازمان حیات ‌وحش و ماهیگیری لوئیزیانا نیز به هنگام بازدید از منطقه گفت: اکنون هشت ماه از انفجار سکوی نفتی و پنج ماه از زمان مسدود کردن این چاه نفتی می‌گذرد اما کارگرانی که خود را وقف پاک‌سازی سواحل کرده‌اند، هنوز کار دشواری تا اتمام عملیات پاک‌سازی منطقه دارند.

نانگسر گفت، تاکنون هیچ مکانیسمی برای پاک‌سازی این لکه نفتی با عرض 9 متر و طول 30 منطقه اتخاذ نشده است.
وی افزود: هر روز خط ساحلی به سوی خشکی پیش می‌رود و این مسئله موجب افزایش خطر سیل برای ساکنان منطقه شده است.

این در حالی‌ست که باراک اوباما، رییس‌جمهوری آمریکا و یکی از دخترانش تابستان گذشته در اقدامی برای نشان دادن پاک‌سازی خلیج مکزیک و بهبود صنعت توریسم این کشور، در آب‌های منطقه شنا کردند.

در انفجار سکوی نفتی شرکت بی‌پی، 11 کارگر کشته شدند و براساس برآوردهای کاخ سفید، بیش از 757 میلیون لیتر نفت خام به خلیج مکزیک نشت کرد.