وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

اتومبیل نفتی ایرانی هم به بازار آمد !

اتومبیل نفتی ایرانی هم به بازار آمد !
طرح تجهیز خودروها به كیت نفت‌سوز برای نخستین بار در ایران اجرا شد.

به گزارش ایسنا فرید اكبرزاده – مجری طرح، امروز در نشستی با اعلام خبر بالا از دستگاه‌های مسوول خواست كه برای عرضه‌ اولین خودرو نفتی در كشور همكاری كنند.

وی با بیان این‌كه با پرداخت 600 هزار تومان و نصب كیت مربوطه تمام خودروها در سراسر كشور می‌توانند نفت‌سوز شوند، خاطرنشان كرد: در حال حاضر پیكان، پراید و انواع پژو به جز پژو206 می‌توانند به این سیستم مجهز شوند.

به گفته او گارانتی پنج ساله تعویض قطعات مربوط به كیت تبدیل سوخت خودرو به نفت سفید، بیمه پنج ساله و افزایش طول عمر خودرو از مزایای تبدیل سیستم سوخت خودروها به نفت سفید است.

وی افزود: با این حال نگاه منفی برخی كارشناسان، مشكلاتی را در اجرای این طرح ایجاد كرده است و امیدواریم كسانی كه با اظهارنظرهای غیركارشناسانه و البته از سر دلسوزی حاشیه‌هایی ایجاد می‌كنند، به خودشان بیایند تا تصمیم‌سازان بتوانند تصمیم‌های مناسب را بدون حاشیه اتخاذ كنند.

اكبرزاده با بیان این‌كه این خودرو با تركیب سوخت بنزین و نفت سفید نیز قادر به فعالیت خواهد بود، تصریح كرد: در این سیستم سوخت نفت سفید وارد محفظه‌ پالایش شده و در دما و فشار بالا گوگرد آن كاهش و اكتان آن به حدود 83 افزایش می‌یابد و پس از خروج از محفظه پالایش، سوخت خنك شده و وارد موتور می‌شود.

وی ادامه داد: از ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت می‌خواهیم از اضافه تولید نفت سفید كشور بخشی را به خودروهای تبدیلی به نفت‌سوز اختصاص دهد و در غیر این صورت اجازه واردات نفت سفید به ما داده شود.

وی خاطرنشان كرد: برای تامین نفت سفید در جایگاه‌های عرضه سوخت نیز با توجه به این‌كه جایگاه‌های سوخت بنزین معمولا بیش از دو مخزن دارند، می‌توانند یك مخزن را به نفت سفید اختصاص دهند.