وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

نمک دریا و نمک معمولی چه فرقی با هم دارند؟

نمک دریا و نمک معمولی چه فرقی با هم دارند؟
با شنیدن این مطالب بسیاری از هموطنان تمایل پیدا کرده‌اند كه از نمك‌دریایی بیش از پیش در تهیه غذاهایشان استفاده كنند با این امید كه نه تنها به ارتقای سلامت‌شان كمك می‌كند بلكه درمان‌كننده بسیاری از بیماری‌هایشان به‌خصوص فشارخون خواهد بود.
 
اما باید گفت نمک‌دریایی با نمکی که ما استفاده می‌کنیم از لحاظ تغذیه‌ای هیچ تفاوتی ندارد و تنها فرقش این است كه کریستال‌های آن درشت‌تر است و در برخی غذاها سبب ارتقای کیفیت آن می‌شود.

به عنوان نمونه در برخی نان‌ها و شیرینی‌‌ها اضافه کردن این نوع نمک، سبب قوام بهتر و حتی تردی بیشتر می‌شود و کیفیت را بالا می‌برد اما از لحاظ تغذیه‌ای تفاوتی با نمک سر میز ندارد.

پس باید همان نکاتی که در مورد نمک معمولی رعایت می‌کنیم، در مورد نمك دریایی نیز در نظر بگیریم یعنی روزانه بیش از 3 تا 4 گرم استفاده نشود. زیرا زیاده‌روی در مصرف این نمك نیز بیماری‌های قلبی و سكته را به همراه خواهد داشت و طول عمر فرد را پایین خواهد آورد. جالب است بدانید مطالعات نشان داده‌اند كه داشتن رژیم‌های‌غذایی كه نمك فراوانی در آنها وجود دارد احتمال پوكی استخوان را به مراتب افزایش می‌دهد.

بنابراین مصرف این نوع نمك آن هم در حجم نامتعارف به فشارخونی‌ها و زنان باردار توصیه نمی‌شود. برخی خوانندگان پرسیده‌اند که آیا نمکی که در بازار به نام نمک‌دریا عرضه می‌شود واقعا نمک دریا هست یا خیر؟

در پاسخ به این پرسش باید گفت، ممکن است این ادعا تا حد زیادی درست باشد. نمک دریا را بیشتر از دریاچه ارومیه می‌آورند و نشانه آن نیز داشتن کریستال‌های بزرگ است. البته در نمک دریا کریستال‌های نمک‌های دیگری هم مانند منیزیم و پتاسیم وجود دارد که باعث ایجاد مزه تلخ نمک دریا می‌شود.