وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

هشت نکته رژیمی فوق ‌العاده مهم

هشت نکته رژیمی فوق ‌العاده مهم
فقط باید عادت کنید که متعادل غذا بخورید. این نوشته 8 عادت را به شما آموزش می ‌دهد که عمل به آن ها شما را لاغر می‌ کند و در عین حال می ‌توانید با خیال آسوده غذا بخورید.

هیچ‌ وقت مستقیما از داخل بسته و یا ظرف اصلی، تنقلات را میل نکنید.
می‌ خواهید یک تکه شکلات بخورید؟
تصمیم دارید کمی چیپس و پفک و یا پاستیل میل کنید؟ اجازه دارید هر خوراکی ‌ای که میل دارید نوش جان کنید ولی این نکته را مدنظر داشته باشید که برای جلوگیری از پُرخوری هیچ‌ وقت مستقیما از درون پاکت و یا بسته خوراکی ‌ها، تکه ‌های آن ها را برندارید چون وقتی گرم لذت خوردن می ‌شوید اصلا حواس‌ تان نیست که نصف یک قوطی چیپس و یا بسته بیسکوییت را چشم بسته نوش جان کرده ‌اید.

راه‌ حل ‌اش این است که از اول چند عدد از خوراکی‌ مورد علاقه ‌تان را برداشته و داخل ظرف قرار دهید و همان را میل کنید. از یاد نبرید كه قوطی و ظرف اصلی را درون کابینت قرار دهید و بعد به سوی صندلی برگردید و خوراکی ‌تان را میل کنید. خوردن تنقلات جلوی تلویزیون از درون قوطی و یا پاکت آن، یکی از روش‌ هایی است که رژیم شما را کاملا بر هم می ‌زند.

اگر یک بشقاب پُر ناهار و شام میل دارید، بشقاب ‌تان را از سالاد پُر کنید.
دوست دارید برای ناهار یا شام یک بشقاب غذا میل کنید؟ اشکالی ندارد. یک بشقاب بزرگ بردارید و آن را با انواع سالادهای روی میز و سبزیجات پُر کنید. البته می ‌توانید سراغ میز اصلی غذا بروید و یک بشقاب بزرگ سوپ سبزیجات و یا گوشت و قارچ و یا سوپ جو برای خودتان بکشید. ناهار و شام شما، حسابی کم کالری خواهد بود و سرشار از آب نیز هست. در عین حال از چربی‌ های اضافی غذاها در امان خواهید ماند و البته شما هم یک بشقاب پُر، غذا میل کرده‌ اید.

برای شام، یک بشقاب پُر از سبزیجات و میوه‌ های تازه تدارک ببینید.
اگر می ‌خواهید تناسب اندام‌ تان را حفظ کنید، باید برخی عادت‌ های خوب را در خودتان به وجود آورید. یکی از این روش‌ ها این است که برای شام یک بشقاب پُر از سبزیجات و میوه‌ های تازه تدارک ببینید. این شام هم سالم است و هم در عین حال شما را به رژیم لاغری ‌تان پای بند نگه می ‌دارد.
همیشه کوچک ‌ترین اندازه را سفارش دهید.

همیشه دنبال حذف خوراکی ‌هایی که دوست دارید، نباشید؛
به جای آن، سعی کنید کوچک ‌ترین اندازه‌ ها را انتخاب کنید. به طور مثال، در مهمانی‌ به جای برداشتن یک شیرینی خامه ‌ای بزرگ، یک شیرینی کوچک بردارید و یا اگر در آخر هفته با دوستان‌ تان به یک رستوران رفته‌ اید یک ساندویچ کوچک و جمع و جور را به " سوپر ساندویچ‌ ها " ترجیح دهید و یا به جای مرغ سوخاری سه تکه، یک بسته مرغ سوخاری دو تکه و یا یک تکه سفارش دهید. البته در نظر داشته باشید که شما مجاز هستید بزرگ ‌ترین ظرف سالاد بدون سُس و چربی اضافه را سفارش دهید.

زمان معینی را برای غذا خوردن‌ تان درنظر بگیرید.
غذا خوردن‌ شما چه‌ قدر طول می ‌کشد؟ دو دقیقه؟ سه دقیقه؟ کمتر؟ اگر دوست دارید پُرخوری نکنید، حداقل 10 دقیقه زمان برای غذا خوردن ‌تان در نظر بگیرید. جالب است بدانید که معده شما به 10 دقیقه زمان نیاز دارد تا پیام‌ هایی به سمت مغز شما بفرستد و شما احساس سیری کنید. اگر شما زودتر از این زمان غذای ‌تان را تمام کنید، احساس سیری نمی ‌کنید و ناخودآگاه سعی خواهید كرد در این زمان باقی‌ مانده پُرخوری کنید. بنابراین روش درست این است که وقتی بشقاب غذا را جلوی شما می ‌گذارند حداقل 10 دقیقه طول دهید. می‌ توانید با دوستان‌ تان یا اعضای خانواده دور سفره غذا گپ بزنید و یا اگر در منزل تنها هستید، در وسط غذا روزنامه بخوانید. این کار باعث می ‌شود که زمان غذا خوردن‌ تان را طولانی ‌تر کنید.

خالی کردن بشقاب ‌تان را فراموش نکنید.
شما عادت دارید کاملا بشقاب ‌تان را پاک کنید سپس از سر میز غذا بلند شوید؟ این، اشتباه است. شما باید به اندازه غذایی که در ظرف ‌تان ریخته ‌اند توجه نکنید، هر چه ‌قدر که فکر می ‌کنید شما را سیر می ‌کند و كافی است، میل کنید و باقی را برای روز بعدتان در یخچال بگذارید. شما لازم است باقی ‌مانده غذا را دور نریزید ولی نباید به بهانه پاک کردن ته بشقاب ‌تان با غذا خودکشی کنید. یادتان باشد كه هر غذایی كالری دارد و انتخاب ‌های شما بهتر است از نوع كم كالری باشد.

با چنگال غذا بخورید.
فرمان هفتم ما برای داشتن اندامی متناسب این است که برای غذا خوردن از چنگال و یا قاشق‌ های کوچک‌ تر استفاده کنید. چنگال باعث می ‌شود که شما حین غذا خوردن اندازه‌ های کوچک ‌تری از غذا را میل کنید و در عین حال باعث می ‌شود که شما زمان غذا خوردن ‌تان را طولانی ‌تر کنید. نتیجه این كه شما طی 10 دقیقه با چنگال غذای کمتری می‌ خورید و در عین حال احساس سیری كامل به شما دست می ‌دهد.

تلویزیون را خاموش کنید.
بسیاری از خانواده ‌های ایرانی عادت دارند جلوی تلویزیون ناهار و شام میل کنند ولی این روش، شما را چاق می ‌کند چون شما حواس ‌تان نیست که چه ‌قدر غذا می‌ خورید. پس اگر نمی خواهید مازاد بر نیازتان دریافت كنید، سر میز غذا بنشینید و فقط در كنار خانواده، غذا میل كنید.