وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

برنز و نخ ، دو مخدر بسیار خطرناک و جدید

برنز و نخ ، دو مخدر بسیار خطرناک و جدید
دو ماده مخدر جدید و خطرناک به نام‌های «برنز» و «نخ» از گروه مواد مخدر روان‌گردان‌ به تازگی وارد کشور شده‌ است.
به گزارش مهر، دکتر مجید ابهری، متخصص علوم رفتاری و آسیب‌شناس اجتماعی درباره ورود داروهای جدید روانگردان افزود: بعد از ورود شیشه، کراک و روانگردان‌های این گروه به جامعه، متاسفانه شاهد ورود موادی به جامعه هستیم که مغز و اعصاب جوانان را نشانه رفته است.

ابهری در این باره گفت: برنز و نخ دو ماده‌ای هستند که اخیرا وارد ایران شده‌اند و با ساختمانی ناشناخته به‌طور مستقیم به مغز و اعصاب اثر می‌گذارند.

برنز را روی یخ می‌گذارند و تبخیر می‌شود و سپس آن را استشمام می‌کنند. نخ نیز باید روی .

خراشیدگی‌های بدن قرار گیرد که در این صورت عمقی به عرض یک الی 2 سانتی متر و طول 6 الی 7 سانتی متر در بدن ایجاد می‌کند.

گفته می‌شود شکل ظاهری ماده مخدر نخ شبیه «برنج خوراکی سوخته» است‏.‏ تکه‌های بزرگ ماده مخدر نخ با پیچیدن دور سیگار نیز توسط معتادان استعمال می‌شود‏.‏

خروج از هوشیاری، اختلال در شناسایی، نزدیک دیدن بلندی‌ها و فاصله‌های دور یعنی کوتاه دیدن ارتفاعات و تشخیص ندادن خانواده از دیگران از ابتدایی‌ترین آثار این دو ماده هستند.

گفته می‌شود برنز و نخ با این عنوان که اعتیادآور نیستند از تایلند وارد ایران شده است، در حالی که عواض بسیار خطرناکی برای افراد دارد.

مواد مخدر توهم ‌زا
‌بیشتر مواد مخدر صنعتی یا توهم‌زا در کشورهای خارجی به ویژه در کشورهای جنوب شرق آسیا تولید و روزانه بازار مصرف دیگر کشورها از جمله ایران می‌شود.

هنگامی که کشورهای جنوب شرق آسیا در یک اقدام موثر و جدی به نام مثلث طلایی تصمیم به ریشه کنی مرکز تولید عمده تریاک جهان کردند، مواد مخدر صنعتی جایگزین مواد مخدر سنتی شدند.

نسبت مصرف این مواد نسبت به مواد مخدرسنتی پنج درصد است. به همین دلیل در ایران در مورد ماده مخدر «نخ» هنوز مطالعه و تحقیق چندانی صورت نگرفته است.

اسماعیل احمدی‌مقدم، دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر ریاست جمهوری سال گذشته در این باره گفته بود: ‌در این باره اطلاع زیادی نداریم، اما گروهی را مأمور بررسی این موضوع کرده‌ایم.

احمدی‌مقدم در این‌باره گفت: ‌بر اساس قوانین، روان‌گردان‌ها و مواد مخدر صنعتی هنوز در طبقه‌بندی مواد مخدر قرار نگرفته‌اند و قوانین مربوطه نیاز به اصلاح دارند.

او ادامه داد: بسیاری از این مواد نیز زیرپوشش مواد غذایی و خوراکی وارد کشور می‌شوند. در برخی از موارد نیز حتی مأموران زبده و سگ‌های تربیت شده نیز نمی‌توانند این گونه مواد را تشخیص دهند.

او در انتها یادآور شد: متاسفانه مواد مخدر صنعتی در انواع مختلف تولید و توزیع می‌شود به همین علت اطلاع دقیقی از آنان در اختیار جوانان و خانواده‌ها قرار نمی‌گیرد، به طوری که بسیاری از خانواده حتی مصرف این گونه مواد را اعتیادآور نمی‌دانند.