وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

پنج توصیه برای اینکه فرزندتان در زمستان سرما نخورد

پنج توصیه برای اینکه فرزندتان در زمستان سرما نخورد
در فصل زمستان هوا سرد است و روزها كوتاه و اطرافمان پر است از آدم‌های سرماخورده و میكروب. وقتی بچه‌ها سرما می‌خورند انگار نه تنها رشد آنها متوقف می‌شود بلكه پسرفت هم می‌كنند.

به توصیه‌های زیر عمل كنید تا فرزندتان دچار بیماری‌های فصل زمستان نشود.

 1. خانه را خیلی گرم نكنید:
ایده‌آل‌ترین درجه هوا برای خانه در فصل زمستان 19 درجه سانتی‌گراد است. هر چه خانه را گرم‌تر كنید میزان ذرات معلق در هوا شامل گردوغبار، ویروس‌ها و… بیشتر می‌شود.
برخی از مادرها عادت دارند خانه را در زمستان حسابی گرم می‌كنند و در عین حال فرزندشان را هم خوب می‌پوشانند. به این ترتیب وقتی كودك از خانه خارج می‌شود، خیلی سریع سرما می‌خورد.

بهتر است درجه حرارت خانه را روی 19 ثابت نگه دارید و در ضمن هر روز به مدت 20 دقیقه یكی از پنجره‌ها را باز كنید تا هوای خانه عوض شود. بهتر است بدانیم گردش در هوای پاكیزه حتی در زمستان برای سلامت خوب است و استفاده از آفتاب به ساخت ویتامین D در بدن كمك می‌كند. اگر هوا سرد است لباس گرم تن فرزندتان كنید و هر ازچندگاهی به گردش بیرون از خانه بروید.

2-بچه‌ها را خسته نكنید:
سعی نكنید تمام ساعات روز كودكتان را پر كنید. گاهی پنجشنبه‌ و جمعه بچه‌ها به قدری پر از تفریح و سرگرمی است كه آنها حتی وقت استراحت پیدا نمی‌كنند. این كار باعث خسته شدن‌شان می‌شود و آن دسته كه دچار بی‌خوابی می‌شوند خیلی راحت بیمار خواهند شد. برای اینكه كودكان سالم و سرحال باشند باید به اندازه كافی یعنی به طور میانگین 11 تا 12 ساعت در سن 3 تا 5 سالگی در شب بخوابند.

پس بی‌جهت وقت آنها را با كلاس‌های آموزشی تفریحی پر نكنید. بهتر است بدانید برخی كودكان در مقایسه با سایرین كمتر می‌خوابند. اگر این طور است آنها را مجبور نكنید ساعت 30/20 به رختخواب بروند. برای این بچه‌ها ساعت 10 مناسب‌تر است. صبح‌ها باید كودك را سر ساعت معینی بیدار كرد تا ساعت یبولوژیك او تنظیم شود.

3- پیشگیری بهتر از درمان است :
سعی كنید سیستم ایمنی كودكان را تقویت كنید و با مصرف بیشتر مركبات در پاییز و زمستان از بیمار شدن آنها جلوگیری كنید اما اگر فرزندتان بیمار شد سعی كنید با مشورت پزشك به جای داروهای شیمیایی از گیاهان دارویی برای بهبود او كمك بگیرید. برخی از والدین وقتی پزشك برای فرزندشان آنتی‌بیوتیك تجویز می‌كند آن را مصرف نمی‌كنند زیرا فكر می‌كنند آنتی‌بیوتیك فرزندشان را ضعیف می‌كند. در واقع این بیماری است كه بدن كودك را ضعیف می‌كند نه آنتی‌بیوتیك.

البته به شرایطی كه درست تجویز شود. آنتی‌بیوتیك درمانگر بیماری‌های باكتریایی است نه ویروسی و اگر در شرایطی كه مولد بیماری ویروس است مصرف آنتی‌بیوتیك بی‌تاثیر خواهد بود.بهتر است بدانید وقتی كودك شما خوب نمی‌خوابد، اشتها ندارد و كسل است بهتر است به پزشك مراجعه كنید زیرا اینها می‌تواند نشانه ابتلای فرزند شما به سرماخوردگی باشد.

4- مهدكودك باعث ضعف سیستم ایمنی نمی‌شود:
اگر فرزند شما در سلامت كامل است و هنگام تولد وزنی طبیعی داشته هیچ دلیلی ندارد كه او را به مهد نفرستید چون سیستم ایمنی او ضعیف می‌شود. كاملا برعكس مهدكودك مكان خوبی برای برقراری ارتباط با سایر كودكان و تبادل اطلاعات است.

درست است كه كودكانی كه به مهدكودك می‌روند بیشتر بیمار می‌شوند اما كودكانی كه به مهد نرفته‌اند در مدرسه بیمار خواهند شد. به عبارت ساده‌تر هر چه فرزندتان را از میكروب‌ها دورتر نگه دارید، سیستم ایمنی ضعیف‌تر می‌شود. بهتر است بدانید كودكانی كه به مهدكودك می‌روند در دوران تحصیل پیشرفت بهتری دارند. دلیل آن هم این است كه تمامی بیماری‌های عفونی را قبلا در مهد گرفته‌اند و در نتیجه در دوران مدرسه به دلیل بیماری غایب نمی‌شوند و از درست عقب نمی‌مانند.

5 -سرخود مكمل ندهید :
دادن مكمل حتی مكمل‌های مخصوص كودكان وقتی فرزند شما سالم است، بی‌مورد است. در برخی موارد حتی مكمل دادن سرخود می‌تواند بیماری را مخفی نگه دارد و سبب حادتر شدن مشكل شود. بهتر است بدانید اگر فرزند شما خسته و بی‌رمق است، شاید مشكل كمبود ویتامین نباشد. به جای تجویزهای خودسرانه به متخصص كودكان مراجعه كنید و اجازه بدهید پزشك مشكل را حل كند.