وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

تقویت مهارتهای گفتاری كودكان با مصرف ماهی در حاملگی

تقویت مهارتهای گفتاری كودكان با مصرف ماهی در حاملگی
محققان دانشگاه نورث كارولینا در آمریكا با مطالعه رژیم غذایی۷ هزار و۴۰۰ زن در دوران بارداری و همچنین بررسی نوزادان آنها متوجه شدند مصرف ماهی سبب افرایش مهارتهای گفتاری و اجتماعی كودكان میشود.
 
نوزادان ۱۵ ماهه ای كه مادران آنها دست كم یكبار در هفته ماهی میخورده اند، تا ۷ درصد بهتر از نوزادانی كه مادرانشان ماهی مصرف نمیكرده اند، معنی لغات را درك میكنند و از مهارتهای گفتاری و اجتماعی بهتری نیز برخوردارند.

محققان همچنین متوجه شدند نوزادانی كه تا قبل از تولد یك سالگی دست كم یكبار در هفته ماهی میخورند نیز دارای تواناییهای گفتاری و اجتماعی بهتری هستند. به گفته جولی دنیلز محقق این دانشگاه ، ماهی یك منبع غذایی سرشار ازمواد ضروری رشد جنین محسوب میشود و البته ماهیهای آبهای آلوده نیز به علت آلوده بودن به جیوه ، میتوانند بر رشد جنین آثار سوئی داشته باشند.

بررسیها نشان میدهند كه مصرف ماهی بین یك تا سه بار در هر هفته و به مقدار۱۲۰ گرم در هر وعده غذایی میتواند برای بدست آوردن نتایج مطلوب كافی باشد و مصرف بیش از این مقدار موجب افزایش تواناییهای ذهنی نوزادان نمیشود. ماهیهای چرب نظیر ماهی قزلالا و ماهی تن دارای اسیدهای چرب اومگا ۳ هستند كه برای رشد طبیعی و توسعه دستگاه عصبی و مغز جنین ضروری است .

محققان حاضر در این مطالعه یادآور شدند برای روشن شدن این موضوع كه مصرف ماهی در نواحی با میزان بالاتر آلودگی به جیوه ، برای جنین مادران باردار دارای ضرر بیشتر است یا سود بیشتر، باید تحقیقات بیشتری صورت بگیرد.