وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

طرز تهیه باقلا پلوی پاکستانی و هندی

طرز تهیه باقلا پلوی پاکستانی و هندی
كشورهای همسایه معمولاً تحت‌تأثیر الگوی غذایی هم قرار گرفته و بعضی از غذاهای كشورهای همجوار را با اندكی تغییرات و به‌ صورتی كه با ذائقه‌شان هماهنگ باشد در فهرست غذایی خود قرار می ‌دهند. این اتفاق در مورد باقلاپلوی ایرانی برای كشورهای پاكستان و هندوستان تا حدودی افتاده است. آنها این غذای خوشمزه را به طریق زیر می ‌پزند. بد نیست این بار شما این روش را امتحان كنید.

مواد لازم برای 4نفر:
برنج باسماتی  275 گرم یا یك و یك ‌دوم پیمانه

آب  3 پیمانه

كره 40 گرم یا 3 قاشق سوپ‌خوری

باقلای تازه و ریز 175 گرم یا یك و یك‌ دوم پیمانه

شوید تازه خرد شده 6 قاشق سوپ‌خوری

دارچین یك قاشق چای‌خوری

زیره سبز یك قاشق چای‌خوری

زعفران ساییده شده نصف قاشق چای‌خوری

نمك به مقدار لازم

مقداری شوید تازه برای تزئین

پودر فلفل قرمز یك قاشق چای‌خوری

طرز تهیه:
1- قابلمه‌ای را آماده كرده و برنج را همراه با آب در آن بریزید. مقدار كمی نمك هم به آن اضافه كنید. سپس قابلمه را روی حرارت قرار دهید تا آب آن به جوش آید. پس از آن، مدت 10 دقیقه صبر كنید تا برنج كاملاً در آب بجوشد، سپس آن را در سبدی آبكش كنید.

2- قابلمه دیگری آماده كرده و یك‌ سوم از كره را در آن بریزید و روی شعله اجاق‌گاز قرار دهید تا آب شود. سپس كف قابلمه را با لایه‌ای از برنج آبكش‌شده پوشانده و یك ‌چهارم از میزان باقلا و مقدار كمی شوید تازه خرد شده را روی آن بریزید.

3- حالا لایه دیگری از برنج را روی شوید ریخته و همین‌طور ریختن مواد را به‌ صورت لایه‌لایه ادامه دهید تا مواد به پایان برسد، البته لایه پایانی باید برنج باشد. نصف استكان آب داخل برنج بریزید، سپس قابلمه را به مدت 8 دقیقه روی اجاق‌گاز قرار دهید.

4- پس از این مدت، باقیمانده كره را آب كرده و روی برنج بریزید. در پایان، دارچین، زیره و فلفل قرمز را روی برنج بپاشید و دم‌كنی را روی قابلمه بگذارید.

حرارت اجاق‌گاز را پایین آورده و 25 تا 30 دقیقه صبر كنید تا برنج دم بكشد. از طرفی دیگر، پودر زعفران را در آب حل كرده و مقداری برنج را به آن آغشته كرده و پس از كشیدن برنج، سطح آن را با برنج زعفرانی و چند برگ شوید تازه تزئین كنید.

نكته:
در این باقلاپلو از باقلای خام استفاده شده است، اگرچه باقالای مصرفی خیلی ریز و زودپز است ولی اگر در پخت كامل آن مردد هستید بهتر است ، باقلا را به صورت مجزا پخته و سپس لابه‌لای برنج بریزید.