وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

استفاده از امواج فوق کوتاه برای جا به جایی ابرها

استفاده از امواج فوق کوتاه برای جا به جایی ابرها
تهران – معاون آموزش و پژوهش سازمان حفاظت محیط زیست گفت: پروژه هارپ توسط محققان و دانشمندان کشور ما در حال بررسی و تحقیق است.
محمد یزدی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار علمی ایرنا افزود: پروژه هارپ در واقع استفاده از فناوری نوینی است که با کمک امواج فوق کوتاه ابرها را جابه جا می کند.
وی اظهارداشت: پروژه هارپ یک پروژه فوق محرمانه کشورهایی مانند امریکا و روسیه بود که این فناوری را در اختیار داشتند که با استفاده از امواج فوق کوتاه می توانند لایه های اتمسفر یا یونسفر جو را تحریک کنند که منجر به تولید باران شود.
رییس ستاد برگزاری هفته هوای پاک افزود: البته برخی از متخصصان متعقدند که پدیده های خاصی مانند سیل پاکستان ، زلزله هایتی و حتی توفان کاترینا در امریکا با آزمایش این فناوری در امریکا مرتبط است.
به گفته وی حتی برخی اعتقاد دارند که سکون هوا در تهران در چند وقت اخیر نیز نتیجه همین آزمایش هاست .
یزدی اظهارداشت: البته دوستداران محیط زیست با این کار مخالفند زیرا به گونه ای دست کاری در طبیعت است اما علاوه بر آن فوایدی دارد که می تواند به کاهش خشکسالی و یا از بین بردن سکون هوا منجر شود.
وی ادامه داد: بدون شک هر طرحی فواید و مضرات خاص خودش را دارد که می توان در چارچوب اصول ، قانون و علم مضرات آن را کاهش داد و از فواید آن به نحو مطلوب بهره برد.
یزدی گفت: خوشبختانه محققان و دانشمندان ما در حال مطالعه و انجام کارهای تحقیقاتی بر روی پروژه هارپ هستند که امیدواریم در آینده نزدیک به نتیجه برسد.
وی افزود: با داشتن این فناوری می توان ابرها را جابه جا کرد، بارندگی را افزایش داد ، هوا را جابه جا کرد و به اصطلاح باد ایجاد کرد که این موضوع در کشور ما در حال بررسی است.
معاون آموزش و پژوهش سازمان حفاظت محیط زیست گفت‌:اگر این پروژه به نتیجه برسد انقلاب بزرگی در زمینه تغییرات آب و هوایی به خصوص در کاهش آلودگی هوا در کلان شهرهایی مانند تهران ایجاد می کند.