وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

حبس ابد بدون بخشش برای قاتل 11 ساله

حبس ابد بدون بخشش برای قاتل 11 ساله
جردن براون زمانی که تنها ۱۱ سال داشت با اسلحه‌ای که متعلق به خودش بود همسر باردار پدرش را به قتل رساند. اکنون این نوجوان به دلیل جنایتی که مرتکب شده احتمالا باید بقیه عمرش را پشت میله‌های زندان بگذراند.
 
دادستان‌های آمریکایی برای این پسربچه حکم حبس ابد بدون تقاضای عفو در نظر گرفته‌اند اما وکلای براون قصد دارند به این حکم اعتراض کرده و قاضی پرونده را متقاعد کنند چون این پسر در هنگام جنایت به سن قانونی نرسیده بوده باید جریمه‌ای سبک تر برایش در نظر بگیرند.

اگر وکلای جردن براون که اکنون ۱۳ سال دارد نتوانند قاضی پرونده را مجاب کنند با او به حکم یک‌جوان برخورد خواهد شد. در این صورت او اگر محکوم شود به صورت خودکار حبس ابد در انتظارش خواهد بود و به جوان ترین کودکی در آمریکا تبدیل خواهد شد که با چنین حکمی جریمه شده است.

با توجه به قانون« زندگی، زندگی است.» آمریکا تنها کشوری است که در آن کودکان و نوجوانان زیر ۱۸ سال به حبس ابد محکوم می‌شوند.

آمریکا و سومالی تنها کشورهایی هستند که کنوانسیون سازمان ملل در مورد حقوق کودکان را امضا نکرده و برای افراد زیر ۱۸ سال جرایمی معادل جرم‌هایی که بزرگسالان مرتکب آن شده‌اند را در نظر می‌گیرند.

براون متهم است در فوریه ۲۰۰۹، کنزی هوک را در خانه‌اش در ۳۵ مایلی شمالغربی پیتزبورو به قتل رسانده. به گفته دادستان‌ها براون این زن را در حالی که خواب بوده با شلیک گلوله به سرش به قتل رسانده.او پس از این جنایت مثل هر روز با سرویس به مدرسه ابتدایی‌اش رفته است.

هوک ۲۶ ساله ۹ ماهه باردار بود و پسر متولد نشده‌اش هم در این جنایت کشته شد. به این ترتیب دو قتل نفس در پرونده جردن براون ثبت شد. پس از این قتل براون ابتدا مدعی شد راننده کامیونی را دیده که در اطراف خانه نامادری‌اش پرسه می‌زده، او به این ترتیب ذهن پلیس را منحرف کرده اما در نهایت بازپرس‌ها به ضد و نقیض گویی‌های این پسر شک کرده و دریافتند خود او این جنایت را رقم زده است.

براون با اسلحه‌ای که در آمریکا مخصوص کودکان ساخته می‌شود این جنایت دلخراش را مرتکب شد. دادستان‌ها می‌گویند:‌این کودک با قصد قبلی نامادری‌اش را به قتل رسانده. براون در اولین دادگاهش در حالی که دستبند به دست و پابند به مچ پا داشت حاضر شد.

در آمریکا ۲۴۰۰ زندانی با حکم حبس ابد بدون طلب بخشش به خاطر قتلی که در کودکی مرتکب شده‌اند وجود دارند. در ایالت پنسیلوانیا با کودکان در صورتی که جرمی مرتکب شوند همانند بزرگسالان برخورد می‌شود مگر اینکه قاضی تصمیم دیگری بگیرد.

قتل خانم هوک با واکنش‌های متفاوتی مواجه شده است.کریس براون معتقد است پسرش بی‌گناه است. او می‌گوید:« یک بچه ۱۱ ساله از زندگی چه می‌فهمد که بتواند مسئولیت کارش را به گردن بگیرد.اگر از او بپرسید زندگی یعنی چه؟ مطمئنا نمی‌تواند پاسخ دهد.»

 
این در حالی است که دبورا هوک مادر مقتول معتقد است دادگاه باید سنگین ترین جریمه ممکن را برای این قاتل کوچک در نظر بگیرد.او می‌گوید: « او ۱۱ سالش بوده که بوده. به نظر من او به خوبی می‌دانسته چه کار می‌کند. او دختر عزیز و نوه بی‌گناهم را با قساوت تمام به قتل رسانده و باید به سزای کاری که کرده برسد.»
برچسب‌هااخبار, اخبار اجتماعی, اخبار اجتماعی دنیا, اخبار اجتماعی روز, اخبار حوادث, اخبار حوادث آمریکا, اخبار روز, حبس ابد, خبار, قاتل 11 ساله, قتل, قتل نامادری, قتل نامادری توسط کودک 11 ساله نظرخواهی بسته شده است .

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره