وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

زن های خیابانی افغانی در جنوب تهران (+عکس)

زن های خیابانی افغانی در جنوب تهران (+عکس)
رهگذرانی که از خیابان‌های جنوب تهران عبور می‌کنند با صحنه‌هایی روبرو می شوند که اگرچه به معضلی تکراری در تهران تبدیل شده است اما نسخه عجیب‌تر آن در جنوب تهران قابل مشاهده است.

حضور زنان و دختران افغانی با آرایش و پوشش نامناسب در معابر و خیابان‌های جنوب تهران و اتفاقات پیرامون آنها صحنه‌هایی را به وجود می‌آورد که علاوه بر تعجب موجب تاسف و ناراحتی ساکنان این شهر مذهبی شده است که اگر اقدام عاجل در برخورد و جلوگیری از تردد آنها نشود بیم آن می‌رود که این معضل به سطح شهر تهران نیز سرایت کند.

این زنان و دختران که علی رغم تلاش‌های بسیار خود نتوانسته‌اند چهره غیر ایرانی خود را تغییر دهند با حضور در سطح منطقه‌ای مذهبی، همچون جنوب تهران جلوه دیگری از سوداگری شرف را به نمایش گذاشته‌اند.

مسئولان این منطقه ضمن تایید این موضوع حضور این افراد در سطح شهر از اتخاذ تدابیر لازم برای برخورد با آنها خبر می‌دهند.

 
زن های خیابانی افغانی در جنوب تهران (+عکس)
برخی کارشناسان با اشاره به مهاجر پذیر بودن جنوب تهران این اتفاق را از تبعات افزایش حضور مهاجران افغانی در این منطقه بر می شمرند.

این افراد با اشاره به برخی روستاهای حاشیه‌ای "ری" که در آنها جمعیت مهاجران افغانی بیش از ایرانی هاست، عدم توجه به این تغییر نسبت جمعیتی را دارای عواقب بسیاری می‌دانند که زنان خیابانی افغانی یکی از آنهاست.

وی با اشاره به حضور چندین ساله برخی خانواده‌های مهاجر افغانی در ایران و جنوب تهران، فرزندان اینان را نسلی از مهاجرین می‌دانند که در ایران به دنیا آمده و علی رغم حضور در خانواده های افغانی قادر به پذیرش جایگاه خود در اجتماع به عنوان یک غیر ایرانی نیستند.

این فرزندان خانواده‌های مهاجر افغانی با بزرگ شدن و حضور در اجتماع مایل نیستند که مانند پدران و مادران خود تن به کارهای دون داده و به مشاغل سخت روی بیاورند؛ این افراد که در واقع نسل دوم و سوم مهاجران هستند علی رغم حضور در خانواده ای مهاجر علاقه دارند تا به جایگاه مناسبی از لحاظ اجتماعی و اقتصادی دست پیدا کنند اما عدم پذیرش این موضوع از سوی جامعه ایرانی و دلایل دیگر باعث می شود تا این افراد برای رسیدن به خواسته های خود به راههای غیر مشروع و غیر قانونی روی بیاورند.

افزایش سرقتهای زنجیره ای توسط این افراد، افزایش قتل با انگیزه های مالی و… چند مورد از نتایج این امر است. معضلی به عنوان زنان خیابانی افغانی درجنوب تهران را نیز می توان در همین چارچوب مورد تحلیل قرار داده و این موضوع را یکی از علل گسترش این امر در سطح شهر عنوان کرد.

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره