وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

جدیدترین ادعای ویکی لیکس بر ضد ایرانیان

جدیدترین ادعای ویکی لیکس بر ضد ایرانیان
وب‌سایت «تلگراف» بر اساس یکی از اسناد «ویکی‌لیکس» مدعی شد: «روبرت لوینسون» که از سال 2007 ناپدید شده، در یکی از زندان‌های سپاه پاسداران به سر می‌برد.

این روزنامۀ انگلیسی نوشت اظهارات یک زندانی سیاسی – که به هویت آن نیز اشاره ای نشده – موفق به فرار از ایران شده، نشان می‌دهد «لوینسون» در یکی از زندان‌های مخفی سپاه است.

این فرد، که در آگوست 2009 و طی ناآرامی‌های پس از انتخابات دستگیر شده، مدعی است کلمۀ «بی. لوینسون» و زیر آن در سه خط «درخواستِ کمک» را در سلولش دیده است.

دیپلمات آمریکایی که با این منبع مصاحبه کرده دو ماه بعد به واشنگتن نوشت: او گفت که در آن زمان نمی‌دانسته «لوینسون» کیست و تنها پس از آزادیش با جستجو در گوگل متوجه شد لوینسون شهروند آمریکایی گمشده است.

این ادعا در شرایطی مطرح شده است که شهروندان ایرانی زیادی با اتهامات واهی در زندان های آمریکا در بازداشت به سر می برند.

شهرزاد میرقلی‌خان یکی از این ایرانیان است که در سال 2007 و در سن 27 سالگی، پس از بازگشت اجباری از قبرس به امریکا، در این کشور بازداشت شد.

لوینسون 62 ساله، کارمند بازنشستۀ «اف.بی.آی.» بنا بر ادعای رسانه های غربی ظاهراً در حال تحقیق در مورد قاچاق سیگار بوده که به گفتۀ دولت آمریکا در ماه مارس سال 2007 [اسفند 1385] در جزیره کیش ناپدید می‌شود.

 
ایران تا کنون ادعاهای مطرح شده از سوی آمریکا را رد کرده است. ادعاهای آمریکا درباره این افسر بازنشسته پلیس فدرال همزمان با شدت یافتن استراتژی ایران هراسی در منطقه مطرح شد.