وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

جدیدترین شیوه كلاهبرداری از عابر بانك ها

جدیدترین شیوه كلاهبرداری از عابر بانك ها
رئیس پلیس آگاهی استان بوشهر گفت: چند مورد سرقت از حساب‌های كسبه بوشهر از طریق عابر بانك رخ داده و انتظار می‌رود اصناف از معامله تلفنی با افراد ناشناس خودداری كنند.

هوشمند شریفی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: به تازگی افرادی با تلفن‌های اعتباری كه اغلب فقط یكبار مورد استفاده قرار می‌گیرد، با كسبه و صاحبان كالا و خدمات در استان بوشهر تماس گرفته و پس از سفارش مقدار زیادی جنس، اعلام می‌كنند شركت و اداره ما پول نقدی پرداخت نمی‌كند و از آنها می‌خواهند از طریق عابر بانك، وجه خود را دریافت كنند.

شریفی افزود: زمانی كه مغازه دار یا مشتری به عابر بانك مراجعه می‌كند تا هزینه جنس فروخته شده را به حساب خود واریز كند، سارقان از وی می‌خواهند تا موجودی خود را اعلام كند.

وی تصریح كرد: پس چندین دقیقه از پشت تلفن آنها را مشغول صحبت كرده تا به گفته خودشان شیوه واریز پول به حساب شان را یاد دهند، در همین حین، شماره‌های غیر رند را به آنها عنوان مبلغ پرداختی اعلام می‌كنند و از صاحب عابر بانك می‌خواهند تا پس از ثبت این اعداد، دكمه ارسال را فشار دهد، اما وی كه از معطلی پشت باجه عابر بانك كلافه شده، با این دكمه پول را به حساب دیگری منتقل می‌كند و زمانی متوجه می‌شود اشتباه كرده كه كار از كار گذشته است.

رئیس پلیس آگاهی استان ادامه داد: سرقت‌هایی از این دست در بوشهر، عسلویه و گناوه از مغازه‌های لاستیك فروشی، غذافروشی و حتی طلافروشی رخ داده و اعتماد مغازه داران به این گونه معاملات تلفنی و كشاندن آنها به پای عابر بانك شایع شده است.

این مقام انتظامی گفت: از طرفی حساب‌هایی كه پول كسبه بوشهر به آن منتقل شده، یا با اسناد جعلی باز شده یا مربوط به نزدیكان فردی است كه تماس گرفته و سریعا اقدام به برداشت آن شده است.

شریفی تصریح كرد: بررسی‌های پلیسی و دستگیری برخی افراد این باند نشان می‌دهد سارقان در خارج از استان با اصناف تماس گرفته و اقدام به سرقت از حساب‌های عابربانكی آنها می‌كنند.
رئیس پلیس آگاهی استان بوشهر این نوع سرقت‌ها از اصناف در 20 روز گذشته تاكنون شیوع بیشتری یافته و انتظار می‌رود تا كسبه بوشهر از معاملات تلفنی با افراد ناشناس خودداری و در پرداخت وجه به حساب‌های دیگر دقت كنند.