وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

پیشگویی های ادیسون که درست از آب در آمدند!

پیشگویی های ادیسون که درست از آب در آمدند!
دانشمندان بی‌شماری آمدند و رفتند اما نام «توماس آلوا ادیسون» به عنوان بزرگ‌ترین مخترع قرن بیستم در تاریخ ثبت شده است. درست 100 سال پیش در سال 1911، توماس ادیسون در مصاحبه با روزنامه «میامی متروپولیس» در مورد یك قرن بعد پیش‌بینی‌هایی انجام داده بود. شاید خواندن پیش بینی‌های این كاشف الكتریسیته برای سال 2011 خالی از لطف نباشد.

ادیسون پیش بینی كرده بود قطارهای بخار به كلی منسوخ شده و الكتریسیته به عنوان نیروی محرك اصلی قطارهای قرن 21 جایگزین شود. این مخترع بزرگ مسافرت هوایی را یكی از راه‌های رایج سفر در سال 2011 اعلام كرده بود: «وسایل نقلیه‌ای كه سرعت شان در آسمان به بیش از 200 مایل در ساعت خواهد رسید به انسان‌ها امكان می‌دهد صبحانه را در لندن بخورند در پاریس قرارداد تجاریشان را امضا كنند و شام در خانه شان باشند.»

ادیسون در عصری به دنیا آمد كه اصلی‌تری مصالح ساخت و ساز خانه‌ها چوب بود. او پیشگویی كرده بود كه فولاد به شدت ارزان و فراوان می‌شود و به شكل گسترده در عملیات عمرانی مورد استفاده قرار می‌گیرد:«‌آهن و فولاد به مصالحی قابل حمل و سبك تبدیل می‌شوند.

 
كودكان قرن21 در گهواره‌هایی فولادی می‌خوابند و پدران‌شان روی صندلی‌های فولادی می‌نشینند و مادران‌شان از تزئیناتی كه از آهن ساخته شده‌اند اما شباهت بسیاری به چوب ماهون یا فندق دارند لذت می‌برند.»
 
البته درست نیست كه بخواهیم صحبت‌های یك دانشمند بزرگ را جور دیگری نشان بدهیم اما عین كلمات ادیسون درباره كتاب‌های آینده این بود:«كتاب‌هایی به قطر چهار سانتی متر شامل هزاران صفحه هستند كه معادل صدها جلد كتاب می‌شود».
شاید با كمی اغراق بتوان گفت ادیسون اختراع كتابخوان‌های الكترونیكی امروزی و رایانه‌های لوحی مثل «آی- پد» را پیش‌بینی می‌كرد اما جالب ترین پیشگویی مخترع لامپ و گرامافون در مورد طلا بود. او باور داشت طلا هرگز ارزش و اعتبارش را از دست نمی‌دهد:« طلا سالیان سال به زندگی تجملی‌اش ادامه می‌دهد. اما روزی می‌رسد كه شمش‌های طلا مثل همین سكه‌های كم ارزش در دسترس همگان باشد.»
 
پیش از اینكه به فراوانی شمش‌های‌طلا اعتراض كنید باید بدانید كه سال هاست دستگاه‌های خودپردازی وجود دارند كه به جای پول نقد به مشتریان شمش طلا می‌دهند.

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره