وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

تأثیر هورمون های جنسی برروی پوست زنان و مردان

تأثیر هورمون های جنسی برروی پوست زنان و مردان
وجود هورمون‌های جنسی مختلف در زنان و مردان سبب می‌شود آقایان با وجود هورمون‌های قوی، پوست شاداب تری از خانم‌ها داشته باشند و دیرتر دچار پیری شوند.
دکتر مریم ابراهیمی متخصص پوست و مو اظهار داشت: هورمون استروژن (زنان) دربدن خانم‌ها و آلدروژن (مردانه) دربدن آقایان که موجب تفاوت‌های عمده بدنی و رفتاری خانمها با  آقایان است که هر دو موجب ادامه جوانی هستند، این دو هورمون سبب لطافت و پرآبی پوست وساختن مواد کلاژن ماده زمینه‌ای برای نظام و استحکام پوست است.
وی ادامه داد: از سن بلوغ به بعد هر سال یک درصد از میزان کلاژن پوست کاسته می‌شود ولی از آنجایی که هورمون مردانه در تولید کلاژن نقش بیشتری دارد از دوره بلوغ به بعد در هر سنی میزان کلاژن آقایان بیشتر از خانم‌های هم سن خود است.
ابراهیمی گفت: آقایان با وجود اینکه کلاژن پوستشان بیشتر است ولی چون بیشتر درمعرض آفتاب، باد و باران وسایر عوامل جوی هستند و مراقبت چندانی ازپوست خود ندارند تخریب کلاژن در پوسشان بیشتر از خانم‌ها است.
این متخصص پوست و مو تصریح کرد: از سن یائسگی، زن تغییر می‌کند و کاهش شدید استروژن زن در دوران یائسگی، پوستشان به سرعت نازک وخشک شده ودچار چین وچروک می‌گردد.
وی خاطر نشان کرد: اگر حوادث ومشکلات زندگی مردان را پیر وشکسته نکند طبیعتأ دیرتر از خانم‌ها پیر شده و کمتر دچار چین وچروک می‌شوند.

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره