وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

افرادی عجیب که خودشان را مومیایی کردند !!

افرادی عجیب که خودشان را مومیایی کردند !!
با اینکه وقت امتحانات دانشگاهیم هست ولی یکی از فرهنگ های خارق العاده ی این ژاپنیان مرا چنان به وجد آورد که مجبور شدم دست از درس بکشم و کلی تحقیق و … در موردش بکنم تا به واقعیت پی ببرم (بگذریم که مترجم ژاپنی به فارسی گوگل واقعا افتضاح است و گاهی حتی به انگلیسی هم نمی توان فهمید منظور چیست).

بهتر بود تیتر را “خود مومیایی کردن راهبان ژاپنی” می گذاشتم (یه چیزی تو مایه های خود سوزی 🙂 ) ، ولی این تیتر ارتباط چندانی با مخاطب بقرار نمی کرد.

 
افرادی عجیب که خودشان را مومیایی کردند !!

سو کیو شین بوسیو اسم روشی است که راهبان ژاپنی اختراع کردند و بعد ها به چین هم رسید -( چون مطلب طولانی می شد بخش توضیح در مورد بودا را حذف کردم)- شایع است مخترع این روش Shingon بنیان گذار مدارس Kukai بوده که در دوره ی تانگ ها در کشور ژاپن زندگی می کرده است.

اما چطور کسی می تواند خودش را مومیایی کند؟ مگر ممکن است؟

من هم مثل شما فکر می کردم این عمل ممکن نیست ولی انگار غیر ممکن هم نیست. خود مومیایی در ژاپن، طی چندین سال اتفاق می افتاده و به نظر من بدترین نوع خودکشی هم بوده است.

 
افرادی عجیب که خودشان را مومیایی کردند !!

خود مومیایی را فقط راهبان اعظم انجام می داده اند و برای راهب اعظم شدن بیشتر از ۲۵ سال زحمت، تعلیم و یادگیری در مکتب بودا لازم بوده است. اما مراحل خود مومیایی کردن عبارت است از:

۱- کشیش مقدس مرحله ی ۱۰۰۰ روزه ای را شروع می کرد تا تمام چربی بدن خود را بسوزاند و در این مدت فقط از مغز ها آجیل مانند مغزه پسته تغذیه می کرد. همچنین فرد مورد نظر باید تمرینات سخت فیزیکی را هم انجام میداده تا این فرایند سریع تر انجام شود (لابد عجله داشته مومیایی شه دیگه!).

۲- در مرحله ی دوم هم که مثل مرحله ی قبل در بازه ی زمانی ۱۰۰۰ روزه بوده، راهب مقدس باید از ریشه یا پوست درختانی همچون کاج تغذیه می کرده، البته همراه این ریشه ها از شیره ی درخت urushi که سمی است استفاده می شده تا کشیش مقدس دچار استفراغ مکرر شود و تمام آب بدنش را از دست بدهد.

۳- در مرحله ی آخر هم کشیش مقدس را در داخل یک جعبه گذاشته، درش را قفل می کردند و برای این که ایشان به دیار باقی نشتابند! هواکش های مخصوصی را به این جعبه وصل می کردند (جعبه! اخه یکی نیس به من بگه جعبه چرا نوشتی بگو تابوت 🙂 . می خواستم شرایط کاری دستتون باشه! یه موقع دیدی یکی هوس کرد یهو خفه نشه! ).

کنار کشیش زنگی گذاشته می شد تا هر روز یک بار آن را تکان دهد تا مردم بدانند ایشان هنوز در قید حیاتند. اگر خدای نکرده یک روزی صدای زنگ ایشان را نمی شنیدند در مقبره را مهر و موم کرده و آن مکان زیارت گاه خاص و عام می شد.

اگر روزی به ژاپن سفری داشتید حتما سری به معابد Shingon بزنید چون راهبان اعظمش، خودشان خودشان را مومیایی کرده اند، البته این بناها آنقدر مشهورند که حتما راهنمای گروه، شما را به آنجا خواهد برد.

چون زبان چینیم اصلا خوب نبود و گوگل هم در ترجمه ی چینی به انگلیسی چندان کیفیتی نداشت نتوانستم شعبه ی این راهبان بودایی را در چین پیدا کنم، اگر اطلاعاتی در این باره دارید بفرمایید تا در پست ذکر کنم.

خودمومیایی در اواخر قرن ۱۸ ممنوع اعلام شد، از بین صد ها راهبی که خود مومیایی شدن را شروع کردند تنها ۱۶ تا ۲۴ فرد در ژاپن کشف شده اند که از این طریق مومیایی شده اند و باقی راهبان نتوانستند مراحل بالا را تمام کنند و در اواسط راه انصراف داده بودند. اگر چه خود مومیایی ممنوع است ولی آخرین فردی که اقدام به این روش خودکشی کرد در سال ۲۰۱۰ در توکیو ژاپن کشف شد و نتوانست مراحل را تمام کند. معتبر ترین خود مومیایی های دنیا در معابد Shingon قرار دارند.

 
افرادی عجیب که خودشان را مومیایی کردند !!
 
افرادی عجیب که خودشان را مومیایی کردند !!
 
افرادی عجیب که خودشان را مومیایی کردند !!

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره