وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

مواد غذایی مفید برایرشد و تقویت موها

مواد غذایی مفید برایرشد و تقویت موها
موهای هر فرد در حالت طبیعی ماهیانه 3 تا 5/3 سانتیمتر رشد می‌کند و کلید اصلی رشد موی جدید، پوست و یا رشد ناخن‌ها منوط به تغذیه صحیح و سالم است. اگر تغذیه شما سالم باشد، سلول‌های سالم و قوی‌تری در سراسر بدن تولید خواهد شد.

سایت تخصصی وب ام دی در مقاله‌ای در این‌ باره آورده است: رژیم غذایی سرشار از پروتئین و آهن می‌تواند کیفیت مو را به طور آشکار تحت تاثیر قرار دهد.

در این مقاله فهرستی از 9 ماده غذایی عنوان شده که موجب افزایش و تقویت رشد موها می‌شوند. این مواد غذایی عبارتند از:

– ماهی سالمون (آزاد):
این غذای دریایی سرشار از اسید چرب امگا 3، پروتئین، ویتامین ب 12 و آهن است. اسید چرب امگا 3 برای سلامت پوست سر مفید و ضروری است و کمبود آن موجب خشکی پوست سر و ریزش مو می‌شود.

– سبزیجات با برگ‌های سبز تیره:
اسفناج ، بروکلی و برگ چغندر سرشار از ویتامین‌های آ و ث هستند که بدن به منظور ساختن چربی پوست به آنها نیاز دارد و سلامت مو را تضمین می‌کنند. به علاوه سبزیجات سبز تیره سرشار از آهن و کلسیم هستند.

– حبوبات شامل لوبیا، عدس، نخود:
این مواد غذایی نه تنها سرشار از پروتئین هستند، بلکه آهن، روی و بیوتین نیز در آنها یافت می‌شود که تمامی این مواد برای سلامت مو مفید هستند.

– آجیل یا مغزهای گیاهی:
این دسته از مواد غذایی برای پرپشت شدن و درخشندگی مو لازم هستند. این مواد سرشار از سلنیوم هستند که برای سلامت پوست سر مفید است. مغز گردو حاوی اسید آلفا لینولنیک (نوعی اسید چرب امگا 3) است که حالت مو را بهبود می‌بخشد. آجیل همچنین سرشار از روی است. گفته می‌شود که کمبود روی در رژیم غذایی منجر به ریزش مو می‌شود.

– گوشت مرغ و بوقلمون:
این مواد سرشار از پروتئین هستند که به طبع سلامت مو را تضمین می‌کند. کمبود پروتئین موجب شکنندگی و کم پشتی مو می‌شود و کمبود شدید آن نتیجه‌ای جز ریزش مو و تغییر رنگ آن ندارد. این مواد همچنین حاوی آهن هستند.

– تخم مرغ:
سرشار از پروتئین است. همچنین بیوتین و ویتامین ب 12 نیز به مقدار فراوان در آن یافت می‌شود.

– غلات سبوس دار:
این مواد سرشار از آهن، روی و ویتامین های گروه ب هستند. همچنین انرژی را ارتقا می بخشند، بنابراین خوراک خوبی به خصوص در بعدازظهرها محسوب می‌شوند.

– لبنیات کم چرب:
این دسته از مواد به خصوص ماست و شیر کم چرب سرشار از کلسیم هستند که ماده معدنی حیاتی برای رشد مو می‌باشد.

– هویج:
هویج بهترین منبع ویتامین آ بوده و برای سلامت پوست سر و قدرت بینایی مفید است.
پزشکان تاکید دارند که رژیم غذایی آشفته و نابسامان و غیرمغذی و همچنین کاهش وزن ناگهانی سلامت موها رابه خطر انداخته و حتی می‌تواند موجب ریزش مو شود.

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره