وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

تأثیر باور نکردنی ورزش در کاهش فشار خون

تأثیر باور نکردنی ورزش در کاهش فشار خون
چنانچه شما هم با یكی از این موارد درگیر هستید و می خواهید از بروز چنین مشكلاتی پیشگیری كنید، ورزش منظم و رژیم غذایی سالم را نباید نادیده بگیرید. در ضمن چنانچه از داروهایی كه پزشك برای شما تجویز كرده استفاده می كنید، بدانید ورزش به اثربخشی بهتر آنها كمك خواهد كرد.

البته به یاد داشته باشید ورزش نباید برای شما خسته كننده و آزاردهنده باشد. به همین دلیل بهتر است فعالیت هایی را انتخاب كنید كه برای شما لذت بخش بوده و موجب سرگرم شدن و ایجاد رضایت روحی شما بشوند. به این ترتیب می توانید حداقل روزی 30 دقیقه مشغول ورزش شوید و از فواید آن بهره ببرید. پس از هر فرصتی در طول روز برای ورزش كردن استفاده كنید.

هرچند برخی افراد با عضو شدن در یك باشگاه ورزشی فعالیت خود را افزایش می دهند؛ اما این شرطی لازم برای شروع و تداوم ورزش نیست. شما فقط باید بخواهید و اراده ای قوی را پشتوانه فعالیت های خود كنید.
ورزش و سلامت قلب

ورزش های هوازی و مقاومتی به تقویت قلب كمك می كنند و می توانند در حفظ سلامت شما موثر باشند. یكی از دلایل مهم همین است؛ ورزش با كاهش فشار خون می تواند به حفظ سلامت قلب شما كمك كند. ورزش های مقاومتی با كاهش فشار خون و چربی و همچنین افزایش حجم عضلانی و متابولیسم می توانند در این راه به شما كمك كنند. علاوه بر این موارد، ورزش در كاهش وزن هم موثر بوده و از این راه به حفظ سلامت افراد كمك می كند.
تحمل گرما در ورزش

ورزش هایی كه باعث افزایش ضربان قلب می شوند نیز به كاهش فشار خون كمك كرده و می توانند برای سلامت شما مفید باشند. اما برخی افراد نمی توانند گرمای ناشی از ورزش را تحمل كنند و به همین دلیل از این كار اجتناب می كنند. این بهانه خوبی برای كنار گذاشتن ورزش نیست. اگر شما هم از این گروه افراد هستید، شنا را امتحان كنید. 30 دقیقه شنا كردن می تواند به شل شدن عروق خونی كمك كرده و فشار خون را كاهش دهد.
چقدر ورزش كافی است؟

اگر فشار خون شما فقط كمی افزایش یافته است، 30 دقیقه پیاده روی سریع می تواند به بهبود شرایط كمك كند. اما چنانچه شما با تشخیص پزشك داروهای مربوط به فشار خون را مصرف می كنید، 30 دقیقه ورزش با شدت متوسط ـ به حدی كه بتواند ضربان قلب شما را افزایش داده و باعث عرق كردن بدن شود ـ می تواند به تاثیر بیشتر داروها كمك كند. در صورتی كه هیچ یك از این مشكلات را ندارید، فعالیت بدنی می تواند همیشه شما را در وضعیتی طبیعی و سالم حفظ كند.

اما اگر مدت زمانی است كه ورزش نكرده اید و به این كار عادت ندارید، باید فعالیت های ورزشی را آرام و آهسته شروع كنید. پس از مدتی تمرین و در صورتی كه با مشكل خاصی مواجه نشدید، می توانید بتدریج مدت زمان ورزش را افزایش دهید. به عنوان مثال می توان با 10 تا 15 دقیقه ورزش لذتبخش شروع كرد و هر چند روز این زمان را كمی افزایش داد تا حداقل به روزی 30 دقیقه برسد.

 
این نكته را هم همیشه به یاد داشته باشید كه با سرعتی مناسب خودتان ورزش كنید. بخصوص در روزهای اول، ورزش هایی مانند یوگا، دوچرخه سواری تفریحی، قدم زدن یا شنا كردن با سرعتی آرام را انتخاب كرده و به آرامی شدت و مدت آنها را بیشتر كنید. البته برای رسیدن به هدف، باید مطمئن شوید كه ورزش با برنامه كاری شما نیز هماهنگ است؛ چرا كه رها كردن ورزش در میانه راه، تمام تلاش شما و وقتی را كه صرف كرده اید از بین می برد.
 
همچنین در روزهای شلوغ می توانید، ورزش ها و فعالیت های سبكی را انتخاب كنید. با همین فعالیت های ساده و كوتاه مدت می توانید سلامت قلب خود را حفظ كنید.علاوه بر این موارد، فراموش نكنید كه گرم كردن بدن قبل از ورزش و سرد كردن پس از آن نیز برای افراد مبتلا به فشار خون اهمیتی ویژه دارد. این فعالیت ها به شما اجازه می دهد ضربان قلبتان آرام و بتدریج با ورزش هماهنگ شود.
ورزش و داروها
مصرف برخی از داروها می تواند سبب كاهش ضربان قلب و آهسته شدن آن شود. در صورتی كه از چنین داروهایی استفاده می كنید، بهترین كار مشورت با پزشك است تا از میزان ورزش مناسب برای خود آگاه شوید. همچنین به خاطر داشته باشید كه نوع ورزشی كه انتخاب می كنید چندان مهم نیست، بلكه باید محدودیت های خود را درست بشناسید. اگر ورزش و فعالیتی به شما صدمه می زند و احساس ناراحتی در قفسه سینه، بازوها یا گلو دارید یا باعث سرگیجه شما می شود، سریع آن را متوقف كنید.

همچنین بهتر است قبل از شروع ورزشی خاص با پزشك خود مشورت كنید.