وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

زلزله 8.9 ریشتری اینترنت را در کشور ژاپن قطع نکرد !!

زلزله 8.9 ریشتری اینترنت را در کشور ژاپن قطع نکرد !!
یک روز پس از زلزله و سونامی در ژاپن، شبکه‌های مخابراتی و تلفن همراه در این کشور کماکان دچار اختلالات جدی است، با این حال اینترنت در اکثر نقاط این کشور با سرعت و کیفیت خوب در دسترس است.

به گزارش آی‌دی‌جی، برقراری تماس با تلفن همراه کماکان در بخش بزرگی از شرق ژاپن غیرممکن است و اپراتورها برای حل این مشکل به فعال کردن سرویس voicemail برای تمامی کاربرانش متوسل شده‌اند تا بستگان و آشنایان افراد زلزله‌زده حداقل از این طریق بتوانند از وضعیت آنها مطلع شوند.

با توجه به نابودی بسیاری از دکل‌های تلفن همراه در ژاپن، 3 اپراتور مهم این کشور به سرعت متخصصانی را برای بازسازی و تعمیر این دکل‌ها راهی مناطق زلزله‌زده کرده‌اند. این دکل‌ها بعد از راه‌اندازی می‌توانند به ماهواره متصل شده و پوشش مخابراتی را در نواحی آسیب دیده دوباره برقرار کنند.

در توکیو پایتخت ژاپن وضعیت نسبت به روز جمعه تا حد زیادی بهتر شده، اما کماکان در مواردی برقراری تماس با تاخیر صورت گرفته یا اصلاً ممکن نیست. نکته جالب پایداری شبکه اینترنت در ژاپن است که علیرغم حجم آسیب‌های وارد شده اتصال به اینترنت در اکثر نقاط این کشور بدون مشکل خاصی ممکن است، البته برخی وب‌سایت‌ها به سختی در دسترس هستند.

چند شرکت فناوری ژاپنی به سرعت شبکه‌های وای – فای خود را بازسازی کرده‌اند و دسترسی رایگان به آنها را ممکن نموده‌اند. تلاش برای تامین برق نواحی آسیب‌دیده هم کماکان ادامه دارد تا مشکلی برای اتصال به اینترنت و شبکه‌های تلفن همراه وجود نداشته باشد. بر طبق آخرین آمار حداقل 600 نفر در جریان این زلزله‌کشته شده‌اند.